نيمار، مهاجم بارسلونا به تمجيد از هم تيمي اش، ليونل مسي پرداخت و عنوان کرد که او سريع‌تر از باقي بازيکنان فکر مي‌کند و تصميم مي‌گيرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته هر دو ستاره ی بارسلونا موفق شدند مقابل آژاکس گلزنی کنند تا تیمشان پیش از ال کلاسیکو، 3 امتیاز شیرین خانگی را کسب کند. نیمار تا به اینجای کار در 11 بازی، 10 گل برای بارسا به ثمر رسانده و مسی نیز 9 گل زده و مهاجم برزیلی معتقد است که زوج خوبی با ستاره آرژانتینی تشکیل داده است.

او گفت:" کاری که من و مسی با پاس‌هایمان انجام می‌دهیم، کمک به گلزنی تیم است. مسی بهترین است، او زودتر از هر کس دیگری در فوتبال فکر می‌کند. در مجموع، تیم فوتبال فوق‌العاده ای به نمایش گذاشت."

دیدار بعدی بارسا مقابل رئال مادرید است و نیمار معتقد است که همه ی بازیکنان برای دیدار با بزرگترین رقیب بارسا، هیجان زده هستند.

او گفت:" منتظر بازی روز شنبه هستیم. باید استراحت کنیم تا بتوانیم برای این بازی بزرگ آماده شویم."


تاريخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 | 5:48 PM | نویسنده : کیانا |

 

رودي گارسيا در آستانه بازي رم در مقابل بايرن، به تمجيد از گوارديولا پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، دیدار بسیار حساس و جذابی بین دو تیم رم و بایرن مونیخ در ورزشگاه المپیکوی شهر رم برگزار خواهد شد. "رودی گارسیا"، سرمربی رمی ها، در نشست خبری پیش از این بازی، به تمجید از همتای خود در بایرن پرداخت و از گواردیولا ستایش کرد. 

وی گفت:" گواردیولا در دوران حضورش در بارسا، به تمام افتخارات ممکن دست یافت و زمانی که به بایرن پیوست، ریسک بزرگی را پذیرفت چرا که فصل قبلش بایرنی ها تمام جام های ممکن را فتح کرده بودند.او در بارسا نشان داد که یک مربی تا چه اندازه می تواند روی عملکرد تیمش تاثیر گذار باشد و موفقیت های بارسا تنها بخاطر وجود بازیکنان بزرگش نبود." 

گارسیا سپس در مورد بازی فردا مقابل بایرن گفت:" بازی دشواری خواهد بود.می دانیم که بایرن را شانس اول برد می دانند.ما دو بازی خوب تا بدینجا انجام داده ایم و باید در مقابل بایرن، نمایش خوبمان را ادامه دهیم.باید در این دیدار باهوش عمل کنیم.این تنها راه درست برای رسیدن به پیروزی در بازی فرداست.

هر کاری برای اینکه بایرن را دچار مشکل کنیم انجام خواهیم داد. بازی های زیادی از این تیم تماشا کرده ام.خوشحالم که بازیکنان باهوشی در اختیار دارم . بازیکنانی که می توانند با هر سیستمی خودشان را وفق دهند.به تمام رقبایمان احترام می گذاریم؛ با این حال از هیچ تیمی هم نمی ترسیم.برای شروع بازی با بایرن بی تابم. تشنه موفقیت هستیم و تمام توانمان را برای کسب پیروزی بکار خواهیم گرفت."


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 8:7 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيز انريکه، سرمربي بارسا، اعلام کرد که در حال حاضر تنها به ديدار با آژاکس فکر مي کنند و پس از آن، روي ديدار با رئال تمرکز خواهند کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فردا یک بازی حساس در مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان خواهد داشت. دیداری که با توجه به شکست این تیم در مقابل پاریس سنت ژرمن حساس تر از قبل نیز شده است. بارسا روز شنبه نیز باید به مصاف رئال مادرید برود. لوئیس انریکه در نشست خبری پیش از این بازی گفت:

آژاکس

بازی دشواری در پیش خواهیم داشت. دیداری که باید در آن با همه توانمان بازی کنیم تا نگذاریم آژاکس بتواند از نقاط قوتش در مقابل ما استفاده کند. نقاط قوتی که کم هم نیستند.آنها دفاع کردن و استفاده از ضد حملات را به خوبی بلدند. فصل گذشته بر ما غلبه کردند و باید بگویم که حریف دشواری در پیش داریم.3-3-4 بازی می کنند و همچون بارسا دوست دارند تا مالک توپ و زمین باشند.

شکست قبلی در پاریس

بازی سوم، بازی مهم و کلیدی برای ما خواهد بود.بازی های خانگی ارزش زیادی دارند و باید در این بازی ها سه امتیاز کامل را گرفت.پس از شکست از پاریس سنت ژرمن، برای برتری بر آژاکس به حمایت هوادارانمان نیاز داریم.ما در این بازی محکوم به پیروزی هستیم.

وضعیت بوسکتس

فردا مشخص خواهد شد که می تواند بازی کند یا خیر. غیبت او در مقابل ایبار یک تصمیم فنی بود.

ال کلاسیکو

در حال حاضر فقط به بازی با آژاکس و پیروزی بر این تیم فکر می کنم و نه هیچ چیز دیگر.

هفته کلیدی برای بارسا

حس خوبی دارم.تا به اینجا با اتحادمان نتایج خوبی گرفته و صدرنشین لالیگا هستیم.فقط در یک بازی در اسپانیا و یک بازی در لیگ قهرمانان موفق به کسب سه امتیاز نشده ایم.به نظر من، در ماه مارس هفته های مهم و کلیدی را در پیش خواهیم داشت.

فرانک دی بوئر(سرمربی آژاکس) و لوئیس سوارز

فرانک در سطح بالایی مربیگری می کند و می دانم که اندیشه های او در هر مسابقه ای تاثیر گذارند. سوارز بدون شک باعث تقویت ما خواهد شد.او انگیزه بالایی در تمرینات دارد و مدتهاست که دوست دارد برای بارسا به میدان برود.


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 8:5 PM | نویسنده : کیانا |

 

تمرين امروز بارسلونا به منظور آماده سازي براي ديدار مقابل آژاکس، در کمپ خوان گامپر برگزار شد.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا خود را برای جدال حساس فردا شب مقابل آژاکس در چمپیونزلیگ آماده می کند.در تمرین امروز این تیم، همچون رسم همیشگی لیگ قهرمانان،درب های کمپ خوان گامپر به روی خبرنگاران رسانه های مختلف باز شده بود و به مدت یک ربع، خبرنگاران مهمان تمرینات شاگردان لوئیس انریکه بودند. 

فرمالن،داگلاس و آدریانو، همچون روزهای گذشته غایب بودند. اما خبر خوش برای انریکه بازگشت بوسکتس به تمرینات گروهی بود. بوسکتس همراه با راکیتیچ بازی با ایبار را از دست داده بود.

نکته جالب توجه تمرین امروز، آمادگی و جدیت بالای لوئیس سوارز بود. مهاجم اروگوئه ای، امیدوار است تا روز شنبه بتواند در مقابل رئال مادرید به میدان برود.او چنان آماده نشان می داد که بسیاری از خبرنگاران، احتمال حضور او در ال کلاسیکو را بالا دانستند.


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 8:4 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيس سوارز امروز در مصاحبه با کانال TV3 بارسلون، در مورد روزهاي آغازين حضورش در بارسلونا و نيز در مورد بازگشت قريب الوقوعش در ال کلاسيکو سخن گفت.


 

به گزارش "ورزش سه"، همه منتظر ال کلاسیکوی روز شنبه هستند تا علاوه بر تماشای حساس ترین مسابقه باشگاهی دنیا، شاهد بازگشت لوئیس سوارز به میادین رسمی فوتبال، پس از 4 ماه محرومیت از جانب فیفا باشند. 

لوئیس سوارز در مصابحه با TV3 گفت:


اولین روزها در بارسلون

وقتی 16 سالم بود برای اولین بار به بارسلون برای گذراندن تعطیلات آمدم. در اینجا با همسرم آشنا شدم و برای اولین بار، نوکمپ را دیدم و چند عکس نیز اطراف ورزشگاه گرفتیم.اولین بار که پولی بدستم رسید کفش های مشابه رونالدینیو را خریداری کردم. همیشه هوادار بارسا بودم چرا که از نوع فوتبالی که این تیم ارائه می داد خوشم می آمد.دخترم در همین شهر متولد شده و برای من ارزش بسیاری داشت که این باشگاه برای جذب من، تلاش فراوانی در این تابستان به خرج داد.

پیوستن به بارسلونا

روزهای دشواری را سپری می کردم.تمام روزم را با همسر و فرزندانم می گذراندم و هیچ اخباری را دنبال نمی کردم.باید واقعیت را قبول می کردم. از جانب فیفا محروم شده بودم و فقط به اشتباهم فکر می کردم . وقتی ایجنتم به من زنگ زد و خبر پیشنهاد بارسا را به من داد، گریه کردم. باور نمی کردم که بارسلونا پس از آن اتفاق، به دنبال من باشد.

بازنشستگی در بارسا

بازنشستگی در اینجا؟هیچکس از آینده خبر ندارد.اما در باشگاهی هستم که همیشه آرزویش را داشتم.مقطع فوق العاده ای از فوتبالم را می گذرانم. اگر بتوانم فوتبالم را در بارسا تمام کنم برای خانواده ام بسیار عالی خواهد بود.در همین مدت اندک، عشق و علاقه هواداران به خودم را حس کرده ام.

ال کلاسیکو

برای این بازی آماده ام. با این حال هیچوقت از انریکه خواهش نمی کنم که در این بازی به من میدان دهد. اگر روز شنبه بازی نکنم عصبانی نخواهم شد. 

پست مورد علاقه

هر جا که نیاز باشد بازی خواهم کرد. هر پستی که انریکه از من بخواهد.

جرارد

با بازیکنان بزرگ زیادی همبازی بوده ام . جرارد یکی از بهترین های دنیاست و در لیگ ایده آلش بازی می کند.

بازی مقابل آژاکس

آژاکس مثل یک مدرسه فوتبال است که به شما چیزهای زیادی یاد می دهد. در لیورپول به این بازیکنی که می بینید تبدیل شدم.


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 8:1 PM | نویسنده : کیانا |

 روزنامه موندو دیپورتیوو چاپ کاتالونیا با تیتر "مسی سیری ناپذیر" به آمار خوب مسی در ال کلاسیکو ها پرداخته است



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:57 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيس سوارز، مهاجم بارسلونا عنوان کرد که هم تيمي‌اش ليونل مسي، بازيکن بهتري نسبت به کريستيانو رونالدو، ستاره رئال مادريد است.


 

به گزارش "ورزش سه"، مسی و رونالدو در 6 سال اخیر، 6 توپ طلای ممکن را کسب کرده اند که 4 توپ طلا سهم مسی بوده و 2 توپ طلا سهم رونالدو.ستاره پرتغالی رئال، فصل جدید را فوق‌العاده شروع کرده و در 7 بازی برای رئال، 15 گل به ثمر رسانده‌است.

سوارز در مصاحبه با میرر گفت:" به نظر من لئو بازیکن بهتری از رونالدو است. من هر روز با لئو تمرین می‌کنم و بازی می‌کنم و هر روز من را سورپرایز می‌کند. او بی همتاست. همه از کیفیتی که او به بارسلونا اضافه کرده آگاه هستند. او یک بازیکن کلاس جهانی است. به نظر من او با بازی هایی که انجام داده، بهترین بازیکن جهان است؛ در حالی که هنوز جوان است."

مسی و رونالدو روز شنبه در برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:56 PM | نویسنده : کیانا |

 

جو هارت، دروازه بان منچسترسيتي به تمجيد از سرجيو آگوئرو، مهاجم تيمش پس از به ثمر رساندن 4 گل توسط مهاجم آرژانتيني پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، آگوئرو با آمار خوبش، موفق شد 9 گله شود و در صدر جدول گلزنان بایستد. مهاجم 26 ساله رکورد ته‌وز را شکاند و به گلزن ترین مهاجم تاریخ باشگاه تبدیل شد. او در 95 بازی، 61 گل به ثمر رسانده و هارت معتقد است که او مرد بازی‌های بزرگ است.

او گفت:" او از آن دسته بازیکنانی است که در تمرینات کاملا بی مصرف به نظر می‌رسد، البته فکر نمی‌کنم از این حرف من ناراحت شود. ولی در بازی ها، او گلزنی می‌کند زیرا بسیار با اسعتداد است و بازیکن خوبی است. او بازیکن بازی‌های بزرگ است.سرجیو شایسته ی تمجیداتی است که از او می‌شود. او 4 گل به ثمر رساند و چندین موقعیت دیگر از دست داد ولی او وقتی پنالتی را از دست داد، روحیه اش را نباخت و کیفیت واقعی اش را به نمایش گذاشت


تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:54 PM | نویسنده : کیانا |

 نابغه ی آرژانتینی فوتبال بارسلونا نه تنها در لالیگا در جدول پاس گل ها رتبه ی نخست را کسب کرد بلکه در جدیدترین فهرست در قاره اروپا نیز در صدر این فهرست قرار دارد.


با توجه به نقش مسی به عنوان یک مهاجم این تعداد پاس گل از او جای تعجب دارد و به نوعی این آمار خارق العاده خط و نشانی برای رقبای وی تلقی میشود.مسلما بازیکنی در دنیا پیدا نمیشود که با وجود تغییر نقش تخصصی خود در یک تیم ، بتواند با بهترین بازیکنان جهان در همان زمینه وارد رقابت شده و تا این حد موفق و درخشان عمل کند!

در این رده بندی لیگ های معتبر اروپا مثل لیگ برتر جزیره ، لالیگا ، بوندس لیگا ، لیگ فراسنه و لیگ برتر روسیه حضور دارند . مسی از بارسا و کوکه از اتلتیکو به عنوان  نمایندگان لالیگا در میان 10 نفر برتر اروپا نامشان به چشم می خورد .

با حضور لوییز انریکه در بارسلونا نه تنها بازی تیمی بارسلونا بلکه لیونل مسی نیز طراوت گذشته خود را بازیافته است . به خصوص در بازی پاریس سنت ژرمن او باز هم به عنوان بازیکن برجسته زمین بارها هنر نمایی کرد . او بعد از سوت های انتقادی در بازی برابر اتلتیکو در فصل گذشته و همچنین تحمل حذف در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان با درخشش در جام جهانی و رقابت های این فصل لالیگا  دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است . بارسلونا شنبه آینده ساعت 18:00 ( به وقت محلی ) در حالی به مصاف رایو وایکانو خواهد رفت که لیونل مسی می تواند بر شمار پاس گل های خود همچنان بیافزاید.

همچنین 10 پاسور گل برتر اروپا به شرح زیر است :

لیونل مسی( بارسلونا) - 6 پاس گل در 6 بازی

سسک فابرگاس ( چلسی )- 6 پاس گل در 6 بازی

تیمو کالاچف ( روستوف ) -6 پاس گل در 8 بازی

متئو والبوئنا ( دینامو مسکو)-5 پاس گل در 6 بازی

کوکه (اتلتیکو مادرید)- 5 پاس گل در 6 بازی

هالک ( زنیت )- 5 پاس گل در 9 بازی

اولگ ایوانف (تیرک)- 5 پاس گل در 9 بازی

ایگناسیو آباته ( آث میلان ) – 4 پاس گل در 5 بازی

سیگوئردسون (سوانسی)-4 پاس گا در 6 بازی

 

جوردن فری ( المپیک لیون)-  4 پاس گل در 7 بازی



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:35 PM | نویسنده : کیانا |

 رئیس لیگ اسپانیا اذعان می کند که امکان دارد اگر مسی در دیدار برابر رئال مادرید موفق شد رکورد گل زنی در لالیگا را جا به جا کند، بازی را برای دقایقی به افتخار او متوقف کنند.


به گزارش الموندو دپورتیوو، تبس خاویر می گوید که امکان دارد پس از شکستن رکورد گل های لالیگا توسط لئو مسی، برای لحظاتی بازی متوقف شود و از این ستاره ستایش به عمل آید.

رئیس لالیگا می گوید: "مسی همیشه به همه ادای احترام کرده و این بسیار خوب است. من فکر می کنم که این یک لحظه تاریخی است و باید کاری کرد."

این احتمال وجود دارد که لیونل مسی در دیدار برابر رئال مادرید که در سانتیاگو برنابئو برگزار می شود این رکورد را جا به جا کند و از مرز 251 گل تلموزارا عبور کند.

 

خاویر در مورد توقف بازی در برنابئو گفت: "چرا که نه؟ ممکن است بازی را به افتخار مسی متوقف کنیم."



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:33 PM | نویسنده : کیانا |

 

اگر بازیکنی از اتلتیکو نباشد ، ترجیح می دهم مسی رکورد پدر من را بشکند نه رونالدو.

شخصیتش را بیشتر دوست دارم.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:31 PM | نویسنده : کیانا |

 به گزارش الموندو، کلودیو براوو از تاریخ 6 آگوست و دقیقه 80 بازی برابر ناپولی که با حساب 1 بر 0 به پایان رسید و پس از شوت ژمائیلی در آن دیدار، دیگر گلی را دریافت نکرده است.


پس از آن براوو یک بازی در جام خوان گامپر که با حساب 6 بر 0 به پایان رسید، سپس هفت بازی پشت سر هم در لالیگا و همین طور در دو دیدار دوستانه تیم ملی شیلی برابر مکزیک و پرو که به ترتیب با نتایج 0-0 و 3-0 به پایان رسید، توپ درون دروازه اش قرار نگرفته است.

بعد از بازی با ناپل، او در 4 بازی حضور نداشته است. دیدار برابر هلسینکی که ماسیپ درون گل بود و با حساب 6 بر 0 به پایان رسید، دو بازی در لیگ قهرمانان که در هر دو تر اشتگن دروازبان اصلی بارسلونا بود، همین طور یک دیدار ملی برابر تیم هائیتی در تاریخ 9 سپتامبر.

 

براوو غیر از آن که برای تیم لوئیز انریکه تا کنون خوب ظاهر شده، در ترکیب تیم ملی کشورش نیز عملکرد درخشانی داشته و با برخی واکنش ها اجازه باز شدن دروازه تیم ملی شیلی را در دو دیدار نداده است.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:27 PM | نویسنده : کیانا |

 یک تحقیق علمی در دانشگاه بریتانیا ثابت کرد تفاوت بازیکنان بزرگ دنیا با بازیکنان آماتور تنها قدرت فیزیکی نیست که تفاوت در پرکاری ذهن آنهاست.


به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه برونل بریتانیا دریافتند فرق فوتبالیست‌های بزرگ دنیا با بازیکنان آماتور این است که بازیکنان بزرگ قادر هستند در مواقع حساس بازی، قسمت‌های بیشتری از ذهن خود را فعال کنند و این عمل به بازیکنان کمک می‌کند تا در مقابل بازیکن مقابل واکنش موفقیت‌آمیزی داشته باشند.

بر طبق این گزارش که به بررسی ذهن‌های فوتبالیست‌های دنیا پرداخته است، ثابت شده که برای مثال ممکن است بازی زیبای مسی به دلیل ذهن پرکارش باشد.

در این مقاله که در ژورنال ورزشی و روانشناسی تمرین چاپ شده است، نتیجه‌گیری شده آن چه یک بازیکن را از یک بازیکن دیگر متمایز می‌کند، ذهن درگیر و پرکارش نسبت به بازیکنان آماتور است که باعث می‌شود این بازیکنان به صورت غریزی در زمین مسابقه واکنش مناسبی داشته باشند و کمتر فریب بازیکنان حریف را بخورند.

 

در این پژوهش از 39 بازیکن از سطح آماتور تا حرفه‌ای هنگام نزدیک شدن بازیکن به توپ، تست ام آر ای (MRI) از مغزی گرفته شد. در این تست بازیکنی که توپ را حمل می‌کند، سعی در فریب بازیکنی دارد که در حال تست MRI است و این بازیکنان هر یک واکنش‌های مختلفی به این بازیکن ارائه دادند. در نتیجه‌گیری از این آزمایش مشخص شد آن چه بیش از انعطاف بدنی و آمادگی جسمانی بازیکنان بزرگ دنیا را از بازیکنان آماتور متمایز می‌کند، واکنش‌های ذهنی این بازیکنان است که باعث می شود یک بازیکن نسبت به یک بازیکن دیگر واکنش بهتری داشته باشد. بازیکنان بزرگ دنیا دارای ذهن پرکار و خلاق هستند و این به آنها فرصت می‌دهد تا در کمترین زمان بهترین تصمیم را در زمین مسابقه بگیرند.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:25 PM | نویسنده : کیانا |

 این جایزه که هر ساله به بهترین بازیکن بالای 28 سال جهان اهدا میشود طی مراسمی در شهر موناکو به آندرس اینیستا اهدا شد.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:23 PM | نویسنده : کیانا |

 بعد از اينکه در ديدار قبلي آرژانتين مقابل برزيل، يک هواداران چيني در ميانه بازي با مسي سلفي گرفت، امروز در ديدار با هنک کنگ، يک هوادار هنک کنگي از ستاره آرژانتيني امضا گرفت!



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:21 PM | نویسنده : کیانا |

 یورو اسپورت در گزارشی از بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در این فصل داده اند سخن به میان آورد که در گزارشی در زیرمی آوریم.


معمولا در جهان فوتبال مهاجمان از دیگر بازیکنان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند چرا که آنها ضربه نهایی را به توپ می زنند و ثمر تلاش دیگر بازیکنان را به بار می نشانند به همین خاطر است که در بیشتر اوقات بهترین بازیکن فوتبال جهان هم از بین مهاجمان انتخاب می شود.

اما نباید فراموش کنیم که بازیکنان بازیساز و پاسور هم نقش زیادی در زدن گل دارند چرا که اگر آنها نباشند یک مهاجم نمی تواند در موقعیت گلزنی قرار گیرد. پس از این هافبک ها چنان پاس گل های می دهند که هر بازیکنی قادر خواهد بود تا آن را تبدیل به گل کند بنابرین  هافبک ها  هم نقشی کلیدی را در یک تیم ایفا می کنند.

سایت یورو اسپورت در گزارشی از بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در این فصل داده اند سخن به میان آورد که در گزارشی در زیرمی آوریم.

1 – سسک فابرگاس

این بازیکن اسپانیایی در بهترین دوران خود به سر می برد. او بعد از تجربه تلخی که در بارسلونا داشت ترجیح داد تا به فوتبال جزیره برگردد تا این بار پیراهن چلسی را بر تن کند و شاگرد ژوزه مورینیو سرمربی سابق رئال مادرید شود. فابرگاس در ترکیب چلسی به روزهای اوج خود برگشته است و یکی از بهترین بازیکنان لیگ جزیره تا الان بوده است. او در 7 دیداری که برای چلسی به میدان رفته 7 پاس گل داده است تا بهترین پاسور این فصل باشد البته این بازیکن اسپانیایی هنوز نتوانسته گلی برای تیمش به ثمر رساند اما وظیفه خود را که بازیسازیی که به خوبی انجام داده است. عملکرد خوب او و دیگو کاستا باعث شده تا چلسی با اقتدار در صدر جدول رده بندی باشد.

2 –سيگوردسون (سوانسي سيتي)

این بازیکن ایسلندی در جایگاه دوم این لیست قراردارد. او بعد از سسک فابرگاس بیشترین پاس گل را داده است. سیگوردسون در 7 بازیی که به میدان رفته 6 پاس گل داده است البته او برای سوانسی یک گل هم به ثمر رسانده است.

3-لیونل مسی از بارسلونا

ستاره آرژانتینی بارسلونا در فصل جاری با نقشی متفاوت به بازی گرفته می شود. معمولا ما مسی را در بارسلونا ماشین گلزنی می دیدیم اما جالب است که بدانیم بهترین گلزن این فصل آبی-اناریها لیونل مسی نیست بلکه نیمار ستاره برزیلی این تیم است. مسی در این فصل در نقش پاسور ظاهر می شود و تلاش می کند تا هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. او در 630 دقیقه ای که برای آبی-اناریها در این فصل به میدان رفته 6 پاس گل داده است. این بازیکن آرژانتینی در گلزنی هم خوب کار کرده است و تا الان 6 گل به ثمر رسانده است هر چند او اختلاف زیادی با کریستیانو رونالدو دارد.

4 – کوکه از اتلتیکو مادرید

این بازیکن جوان در فصل جابجایی تابستانی مشتریان زیادی داشت که بارسلونا جدیدی ترین آنها بود اما ترجیح داد تا در اتلتیکو مادرید بماند. او در فصل قبل یکی از بهترین های اتلتیکو مادرید بود و در این فصل هم نمایش خوبی داشته است. کوکه در تمام دیدارهای اتلتیکو به میدان رفته و 5 پاس گل داده است. او یک گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است.

5 – پالکو آلکاسیر از والنسیا

آلکاسیر یکی از پدیده های جدید فوتبال اسپانیا به شمار می آید. او در 7 بازی 568 دقیقه برای والنسیا بازی کرده است و 4 پاس گل داده است. او در گلزنی هم خوب ظاهر شده و 4 گل هم به ثمر رسانده است. نمایش خوب آلکاسیر باعث شد تا ویسنته دل بوسکه او را به تیم ملی فوتبال اسپانیا دعوت کند و در دیدار برابر مالت یکی از چهار گل تیمش را به ثمر رساند.

6 – إگنازيو آباته از میلان

جالب است بدانیم که بهترین پاسور در فصل جاری رقابت های سری A یک هافبک یا یک مهاجم نیست بلکه یک بال چپ میلان است که در 6 بازیی که به میدان رفته 4 پاس گل داده است.

7 – گوردان ويری (المپیک ليون)

این بازیکن 22 سال فرانسوی نشان داده است که می تواند یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال فرانسه باشد. او در 8 دیداریی که برای تیمش به میدان رفته 4 پاس گل داده است تا در فوتبال فرانسه بهترین پاسور باشد.

8 – نوليتو سلتاویگو

مهاجم سلتاویگو است که یکی از بهترین های این تیم در فصل جاری بوده است. او در 6 بازی به طور ثابت بازی کرده و در یک بازی هم به عنوان یاره ذخیره به میدان رفته است. او هم در گلزنی موفق بوده و هم در پاس گل تاجایکه 4 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل هم داده است.

9 – عبدالله دوكوري (رن)

بازیکن مسلمان باشگاه رن فرانسه که با وجود سن و سال کمی که دارد یکی از بهترین های تیمش بوده است. او تنها 21 سال سن دارد و به زودی به یکی از تیم های سرشناس اروپایی می پیوندد. دوکوری در 623 دقیقه ای که برای رن بازی کرده 3 پاس گل داده است تا یکی از بهترین بازیکنان لیگ فرانسه باشد.

10 –دریان ریگاتین(تولوز)

 

هافبک فرانسوی تولوز است که در این فصل در بیشتر بازیها به عنوان یار ثابت برای تولوز به میدان رفته. او در 429 دقیقه ای که به میدان رفته 3 پاس گل داده و 2 گل هم به ثمر رسانده است.



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:17 PM | نویسنده : کیانا |

 اف سی بارسلونا ، آلبی سلسته ... تورنومنتهای بزرگی نظیر لالیگا...لیگ قهرمانان...کوپا دل ری و الکلاسیکو... همیشه در طول تاریخ پذیرای نامهای افسانه ای و بزرگی بوده اند.


اساطیر نسلهای قبل و ستارگان نسل من و شما! اعجوبه هایی که در تک تک این تورنومنتها درخشیدند و در قلب هواداران خود و در قلب تاریخ جای گرفتند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:10 PM | نویسنده : کیانا |

 هریستو استویچکو گفت که سوارز باید در ترکیب اصلی بارسلونا در ال کلاسیکوی سوم آبان قرار بگیرد.

 

پیشکسوت بارسلونا اظهار داشت:" اگر دست من بود، سوارز را در ال کلاسیکو در ترکیب اصلی قرار می دادم. به نظرم بازی می کند. نمی دانم فیکس خواهد بود یا در نیمه دوم به میدان می آید اما مطمئنم که بازی می کند و با تمام وجودش در خدمت بارسلونا خواهد بود.

بارسا تلاش زیادی کرد تا او را بخرد. خوشحالم که به جایزه کفش طلا رسید چرا که گلزنی خیلی مشکل تر از دفاع کردن است. امیدوارم که خیلی سریع هماهنگ شود و اتفاقات جام جهانی را فراموش کند. امیدوارم در بارسلونا به اندازه من جام ببرد."

استویچکوف در مورد مقایسه بارسا با دوران بازیگری خودش گفت :" در آن زمان لائودروپ، استویچکوف و روماریو در ترکیب بودند... هماهنگ شدن آسان نبود. حالا  نیز لوئیز انریکه گزینه های زیادی دارد. لوئیز سوارز فراتر از یک مهاجم است. فکر نمی کنم که مشکلی برای هماهنگ شدن داشته باشد چرا که انریکه می داند چگونه شرایط را مدیریت کند."

 

وی ابراز امیدواری کرد که مسی در ال کلاسیکو رکورد  گلزنی در  تاریخ لالیگا را بشکند:"خوشایند است که مسی مقابل ایبار دو گل بزند و در برنابئو سومی را بزند و رکورد زارا را بشکند. چرا برنابئو نخواهد یک اسطوره مثل مسی را تشویق کند؟"



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:8 PM | نویسنده : کیانا |

 در حقیقت بسیاری از مردم فکر میکنند که رونالدو شوت زن بهتری نسبت مسی است و حتی بسیاری از طرفداران کریستیانو آنرا یکی از عوامل برتری رونالدو به مسی می دانند ، اما آمار خلاف این را ثابت میکند.


در واقع بر طبق آمار ارائه شده در هواسکورد مسی با وجود اینکه کمتر از راه دور شوت می زند اما از این طریق گلهای بیشتری نسبت به رقیب پرتغالی خود زده است.

به عنوان مثال رونالدو در فصل گذشته 133 بار از بیرون محوطه جریمه  اقدام به شوت زنی کرده است ( 88 تا در لالیگا 33 تا در لیگ قهرمانان و 12 در جام جهانی ) که 7 تا از آنها تبدیل به گل شده است یعنی 5 در صد . مسی از 90 ضربه ای که از پشت محوطه جریمه زده است ( 61 لالیگا 13 لیگ قهرمانان 16 جام جهانی ) 11 گل به ثمر رسانده است یعنی 12 در صد . 

 

این اختلاف در فصل 13/12 بیشتر هم بوده است :


با نگاه به آمار بدست آمده در لیگ قهرمانان در دو فصل گذشته تنها 2.7 درصد ضربات پشت محوطه جریمه رونالدو تبدیل به گل شده است و با توجه به اینکه تمام این ضربات در هنگام مالکیت توپ رئال در یک سوم دفاعی حریف و در بسیاری موارد در موقعیت های خوب گلزنی زده شده است ، سوال اینجاست که آیا این شوت ها اساسا  به نفع تیمش بوده یا به ضرر؟

 

 

اگر به جای زدن شوت همکاری بیشتر با سایر هم تیمی هایش داشت بهره وری بیشتری نداشت ؟  اما برای کریستیانو و طرفدارانش این سوالات مهم نیستند آنها کلیپی از آن 2.7 درصد درست میکنند و با افتخار به هم بلوتوث میکنند .



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:4 PM | نویسنده : کیانا |

 بارسلونا شب گذشته پیروزی شیرینی در مقابل میهمان سختکوش خود ایبار بدست آورد. سه گل ژاوی،مسی و نیمار، کمک کردند تا بارسا این بازی را با پیروزی 3-0 پشت سر بگذارد.


همچنین مسی موفق شد تا با زدن این گل، تعداد گل هایش در لالیگا را به عدد 250 برساند و در یک قدمی تلمو زارا قرار بگیرد. کسی که با 251 گل، رکورددار گلزنی در لالیگاست.

"جوزپ بارتومئو"، مدیر باشگاه بارسلونا در پایان این دیدار گفت:" برای من فرقی نمی کند که مسی در کدام بازی و در چه ورزشگاهی رکورد گلزنی لالیگا را تصاحب می کند. مهم رکوردشکنی مسی است. او فصل فوق العاده ای را سپری می کند و اگر در مقابل ایبار نتوانست بیش از یک گل به ثمر برساند، بخاطر درخشش استثنایی دروازه بان این تیم بود.او این رکورد را از آن خود خواهد کرد و شکستنش در آینده نیز کار بسیار دشواری خواهد بود."

باترتومئو در مورد بازی کردن یا نکردن سوارز در ال کلاسیکو گفت:" این سوال مربوط به من نیست. نمی دانم بازی خواهد کرد یا خیر؟ اما مهم این است که از چند روز دیگر او هم به جمع بازیکنانمان اضافه خواهد شد. این سوال را باید از سرمربی تیم بپرسید."



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 7:0 PM | نویسنده : کیانا |

 مسی فصل پیش با وجود مصدومیت و بحران مدیریتی و مربی در بارسلونا عملکرد خوبی داشت و در بسیاری از دیدارها ناجی بارسا بود.


بلوگرانا با گلها و پاس گلهای مسی تا دیدار پایانی شانس قهرمانی داشت .در عملکرد نسبتا خوب رونالدو در رئال مادرید و دیگو کوستا در اتلتیکو مادرید هیچ شکی نیست.

رونالدو با گلها و پنالتی های خود تا 4 هفته قبل از پایان لالیگا شانس قهرمانی در لالیگا را داشت اما زودتر از سایر رقیبان از قهرمانی در لالیگا ناکام ماند. دیگو کوستا هم با گلزنی خود نقش مهمی در قهرمانی اتلتیک مادرید تیم نخست مادرید در لیگ اسپانیا داشت .اما حضور کارلوس ولا در میان نامزدهای بهترین مهاجمین لالیگا عجیب ، مرموز و اوج ناعدالتی است .ولا در رئال سوسیداد حتی موفق نشد سهمیه جام یوفا هم کسب کند و به رده هفتم جدول قناعت کرد .

 

 

نگاهی می اندازیم به آمار و ارقام مسی و 3 کاندیدای بهترین مهاجم فصل 2013 لالیگا :

 

مسی: 2518 دقیقه بازی ، 28 گل ، 11 پاس گل ، 8.42 نمره پایان فصل
رونالدو: 2563 دقیقه بازی ، 31 گل ، 9 پاس گل ، 8.26 نمره پایان فصل
کاستا: 2971 دقیقه بازی ، 27 گل ،3 پاس گل ، 7.40 نمره پایان فصل
ولا : 3122 دقیقه بازی ، 16 گل ، 12 پاس گل ، 7.46 نمره پایان فصل 

 

با توجه به ارقام بالا خیلی واضح مسی و رونالدو بهترین عملکرد را داشته اند و مسی در لالیگا از رقیب خود موفق تر بوده است .اما در کمال ناباوری در اوج ناعدالتی و خصومت نام مسی نابغه به راحتی از میان نامزدین بهترین مهاجم لالیگا خط می خورد



تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 6:57 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيز انريکه، سرمربي بارسلونا، به بازيکنانش هشدار داد که پاريس سنت ژرمن بدون زلاتان ابراهيموويچ هم تيم خطرناکي خواهد بود.


 

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم در حالی فردا شب در چمپیونزلیگ مقابل هم قرار خواهند گرفت که ستاره سوئدی پاریسی ها به دلیل آسیب دیدگی در بازی حضور نخواهد داشت. اما انریکه معتقد است بدون حضور زلاتان هم تیم خطرناکی است.
او به خبرنگاران گفت:" بازی نکردن زلاتان چیزی را تغییر نخواهد داد. غیبت او برای هر تیمی ضربه بزرگی است اما هیچ تغییری در سبک بازی ما ایجاد نخواهد شد؛ ما با همان شیوه خودمان بازی می کنیم. آنها حریف ترسناکی هستند و بازیکنان خوب دیگری هم در تیم شان دارند.
پاریس سنت ژرمن تیمی است که می تواند به آسانی بازی را از دست ما خارج کند. آنها تیمی قدرتمندی دارند و اگر آنها فوتبالی تهاجمی به نمایش بگذارند، خطرناک هستند.
آنها مطمئنا یکی از مدعیان قهرمانی در چمپیونزلیگ هستند اما ما هم آماده رقابت با آنها هستیم. نتیجه این دیدار روی نتیجه گروه هم تاثیرگذار خواهد بود. البته که پایان مرحله گروهی به عنوان تیم اول بسیار مهم است اما ما باید در همه دیدارها نتیجه بگیریم. روی کاغذ، ما و آنها مدعیان اصلی گروه هستیم اما برای شکست دادن پی اس جی باید بهترین بازی مان را ارائه بدهیم."


تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:57 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيس انريکه بنا بر اخباري موثق بار ديگر قصد دارد تا در ليگ قهرمانان، از دروازه بان آلماني خود استفاده کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فردا در هفته دوم چمپیونزلیگ مقابل پاریس سنت ژرمن با جدی ترین آزمون این فصل خود روبرو می شود.بارسایی که فصل را به بهترین شکل ممکن شروع کرده و از 7 بازی رسمی خود بدون اینکه گلی دریافت کند، در 6 بازی پیروز شده و یک تساوی بدون گل نیز مقابل مالاگا در کارنامه دارد.

بارسای لوئیس انریکه در همه خطوط تیمی متوازن نشان داده و به خصوص زوج مسی و نیمار در خط حمله، بسیارآماده نشان داده اند. اما در درون دروازه،کلودیو براوو دروازه بان ثابت بارسا در هر 6 بازی لالیگا بوده و تراشتگن آلمانی تنها در بازی اول بارسا در لیگ قهرمانان مقابل آپوئل قبرس درون دروازه قرار گرفته است. 

امروز نشریه موندو دپورتیوو گزارش داد که بر اساس اخباری موثق، فردا نیز تراشتگن بجای براوو دروازه بان ثابت بارسا خواهد بود. به نظر می رسد که در لیگ قهرمانان، انریکه تصمیم دارد تا از تراشتیگن در ترکیب بارسلونا استفاده کند. 

البته شاید یکی از دلایل این تصمیم، قد بلندتر تراشتگن در مقایسه با براوو باشد.فاکتوری که فردا در مواجهه با مهاجمین سرزن پاریس سنت ژرمن می تواند بیشتر به کمک بارسلونا بیاید. 


تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:49 PM | نویسنده : کیانا |

 

"خاوير پاستوره"، هافبک خلاق پاريس سنت ژرمن، در آستانه بازي اين تيم مقابل بارسلونا به تمجيد از ليونل مسي پرداخت.


به گزارش "ورزش سه"، "خاویر پاستوره"، بازیکن آرژانتینی تیم پاریس سنت ژرمن، شروعی خوب در این فصل داشته و به یکی از مهره های کلیدی لوران بلان تبدیل شده است. او که فصل گذشته اغلب به دلیل مصدومیت به دور از میادین بود، حالا بازگشتی موفق به روزهای اوجش داشته است.

فردا پاریس سنت ژرمن باید به مصاف بارسلونا در لیگ قهرمانان برود و پاستوره می خواهد انتقام دو سال پیش را از بارسلونا بگیرد. در فصل 2012-2013 بود که بارسا در یک چهارم نهایی به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، موفق به حذف پاریس سنت ژرمن شد. در آن سال، پاستوره در نوکمپ موفق به باز کردن دروازه بارسلونا شده بود.

او در آستانه بازی مقابل بارسلونا در مصاحبه با اکیپ گفت:" بازی حساس و جالبی خواهد شد. بارسا به نسبت فصل گذشته هجومی تر بازی می کند اما ما هم برای این بازی آماده هستیم. پاریس سنت ژرمن هم به مانند بارسا دوست دارد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد . ما می خواهیم میانه زمین را از آن خود کنیم و به همین دلیل جدال فردا یک جنگ تمام عیار خواهد بود. بارسلونا بر خلاف فصل گذشته تیمی متکی بر ضد حملات نیست و این کار ما را سخت می کند" 

پاستوره در مورد لیونل مسی نیز چنین گفت:" لئو هیچگاه افت نمی کند. ندیده ام که او هیچوقت از ریتم خوب خود فاصله بگیرد. هر فصل به مانند فصول گذشته گلزنی می کند و پاس گل می دهد. او امسال هم با درخشش ثابت کرده است که چه کسی بهترین بازیکن دنیاست"

هافبک خلاق آرژانتینی پی اس جی در مورد زلاتان نیز افزود:" چند مسابقه است که او را در اختیار نداریم. هنوز مشخص نیست که به بازی فردا می رسد یا خیر. در هر صورت به بازی بدون او خودمان را وفق داده ایم اما روشن است که اگر فردا او را در اختیار داشته باشیم، شانس پیروزی ما افزایش خواهد یافت."



تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:44 PM | نویسنده : کیانا |

 

پيروز قرباني که پس از بازگشتش به ترکيب صبا، بازيهاي قابل قبولي را به نمايش مي گذارد، معتقد است که 10 هفته براي جا افتادن بازيکنان در ليگ کافي است. از حالا به بعد نتايج دقيق‌تر از قبل است.


 

قربانی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" در مورد دیدار با پیکان و تقابل با دوست و همبازی سابقش مهدی رحمتی می گوید.

باید روی دفاع بیشتر تمرکز کنیم

همانطور که من همیشه گفتم یک تیم خوب تیمی است که بتواند دقیقه اول گل بزند و از گلش هم دفاع کند. خوشبختانه در این بازی هم ما موفق شدیم نوار پیروزی های سایپا را پاره کنیم. یک گل زدیم و خدا را شکر توانستیم با دفاع مناسب و کار تیمی برتریمان را حفظ کنیم. اما من هنوز هم اعتقاد دارم که تیم ما باید، تمرکز بیشتری روی خط دفاع داشته باشد. فکر می کنم 10 هفته برای همه تیمها کافی است که بتوانند خودشان را به پیدا کند. بازیکنهای جدید هم در لیگ جا افتاده اند و از این به بعد تیم ها هر نتیجه ای بگیرند به واقعیت نزدیک تر است.

نباید خودمان را از پیش برنده بدانیم

در حال حاضر صبا در میانه جدول قرار گرفته است. اما برای اینکه ما در ادامه لیگ حاشیه امنیت بیشتری داشته باشیم. باید در همه بازیهایمان امتیاز کسب کنیم. چون اگر شما دقت کنید امسال بازیها خیلی سخت است و هر تیمی بخواهد جایگاه بهتری کسب کند. نباید در هیچ بازی خودش را از پیش برنده بداند و در مقابل تمام حریفان طوری بازی کند که انگار فینال است.

رحمتی نقطه قوت پیکان است

دیدار آینده ما برابر پیکان است. هر چند که این تیم در ابتدای فصل نتایج خوبی را کسب نکرد. اما با توجه به مهره هایی که این تیم دارد. من از اول هم می دانستیم که پیکان خودش را از پایین جدول جدا می کند. به عقیده من نقطه قوت این تیم مهدی رحمتی است. مهدی خیلی دروازه بان بزرگی است و همین مساله کار ما را در مقابل پیکان سخت می کند. امیدوارم که دیدار خوب و تماشاگر پسندی از کار درآید.


تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:38 PM | نویسنده : کیانا |

 

مديرورزشي بارسلونا در آستانه بازي اين تيم مقابل پاريس سنت ژرمن، به قدرت پاريسي ها اعتراف کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا ساعتی پیش وارد شهر پاریس شد تا خود را برای جدال حساس فردا مقابل پاریس سنت ژرمن آماده کند.

"آندونی زوبی زارتا"، مدیر ورزشی بارسلونا در بدو ورود به پاریس در جمع خبرنگاران گفت:" اگر بگویم که نگران بازی با پاریس سنت ژرمن نیستم به شما دروغ گفته ام. همه چیز این تیم مرا نگران می کند چرا که تیمی بسیار قدرتمند است. البته هنوز در مرحله گروهی و ابتدای راه هستیم و مسلما در این گروه شانس بارسا و پاریس سنت ژرمن بیشتر از دو تیم دیگر(آژاکس و آپوئل) است" 

زوبی در مورد ژاوی نیز گفت:" در بارسا همه عاشق ژاوی هستند. البته همه بازیکنان محبوب هواداران هستند اما ترجیح می دهم در مورد آنچه بر ژاوی تا بدینجای فصل گذشته نظری ندهم چرا که قضاوت در این زمینه پیچیده و دشوار است. ژاوی جوری بازی و تمرین می کند که همه عاشقش می شوند "


تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:36 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيس انريکه در آستانه ثبت رکورد بهترين شروع بارسلونا در قرن 21 قرار دارد.


 

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس انریکه سرمربی این فصل بارسلونا، در آستانه ثبت رکورد بهترین شروع باشگاه بارسلونا در قرن 21 قرار دارد. بارسا از ابتدای قرن 21 تاکنون 7 مربی را در راس کار دیده است و اگر انریکه بتواند بر پاریس سنت ژرمن نیز غلبه کند، انریکه این رکورد را از آن خود خواهد کرد. 

انریکه تا کنون 8 بار بصورت رسمی هدایت بارسا را بر عهده داشته و 7 برد و یک مساوی کسب کرده است. شاید اگر مساوی با مالاگا اتفاق نمی افتاد او می توانست به رکورد بردهای متوالی تاریخ بارسلونا نیز دست یابد.

اما بارسای لوئیس انریکه تا بدینجا 630 دقیقه است که گلی دریافت نکرده و از این لحاظ از بارسای رینوس میشل فصل 77-78 پیشی گرفت. رینوس میشل هلندی در آن مقطع، رکورد های متعددی با بارسلونا به ثبت رساند و رکورد عدم پذیرفتن گل بارسا با میشل در مقابل استه آوا بخارست شکسته شد. در مسابقه ای که بارسا در مرحله سوم جام یوفا 5-1 پیروز شده بود.

هیچکس تصور نمی کرد که انریکه بتواند از بارسلونا تیمی چنین متحد و قدرتمند بسازد. بطوریکه هیچ تیمی نتوانشته در 8 بازی گذشته گلی را وارد دروازه اش کند.


تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:34 PM | نویسنده : کیانا |

منبع: http://saidmehdirahmati-1.mihanblog.com/ 

ليست آماده باش بازيکنان تيم ملي فوتبال در اردوي پرتغال از سوي کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي اعلام شد.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست اولیه تیم ملی فوتبال را به شرح زیر اعلام کرد:

علیرضا حقیقی از باشگاه پنافیل پرتغال، سوشا مکانی از پرسپولیس، علیرضا بیرانوند از نفت تهران، دانیال داوری از گراس هاپرز سوئیس، محسن فروزان و هاشم بیک زاده از استقلال تهران، رحمان احمدی از سپاهان اصفهان، سید مهدی رحمتی از پیکان تهران، مهرداد پولادی از پرسپولیس تهران، سید جلال حسینی از الاهلی قطر، پژمان منتظری از ام الصلال قطر، یعقوب کریمی از استقلال، احسان حاج صفی از سپاهان اصفهان، آندارنیک تیموریان از استقلال تهران، امید ابراهیمی از استقلال تهران ، اشکان دژاگه از العربی قطر، مسعود شجاعی از الشحانیه قطر، خسرو حیدری از استقلال تهران، رضا قوچان نژاد از الکویت قطر، سردار آزمون از روبین کازان روسیه، کریم انصاری فرد از اوساسونا اسپانیا، جواد نکونام از اوساسونا اسپانیا، علیرضا جهانبخش از هلند، رضا حقیقی شاندیز از پرسپولیس تهران، شجاع خلیل زاده از سپاهان اصفهان، احمد آل نعمه از تراکتورسازی تبریز، مهدی شریفی از سپاهان اصفهان، سروش رفیعی از فولاد خوزستان، قاسم حدادی‌فر از ذوب آهن، مهرداد بیت آشور از وایت کپس، محمدرضا خلعتبری از سپاهان، مهرداد جماعتی از فولاد خوزستان، مرتضی پور علی گنجی از نفت تهران، احمد عبداله‌زاده از فولاد خوزستان، حسین ماهینی از پرسپولیس، سامان نریمان جهان از تراکتورسازی تبریز و امیرحسین صادقی از استقلال تهران.

گفتنی است، این لیست اولیه بوده و 26 بازیکن نهایی در تاریخ پنجشنبه 10 مهرماه از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

بر همین اساس تیم ملی فوتبال شنبه 12 مهر ماه راس ساعت 21:45 تهران را به مقصد پرتغال ترک خواهد کرد. تمرینات تیم ملی در استادیوم ملی پرتغال( ژامور) که در شهر لیسبون قرار دارد، برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، اولین بازی تدارکاتی تیم ملی روز جمعه 18 مهر ماه مقابل تیم استوریل و بازی دوم ملی پوشان برابر بنفیکا روز سه شنبه 22 مهر ماه برگزار خواهد شد.

 



تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:21 PM | نویسنده : کیانا |

منبع: http://saidmehdirahmati-1.mihanblog.com/

استقلال رحمتی را داشت بازی هارا برایش در می آورد/مهدی بود سه بازی پشت هم نمی باختند



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ پرویز برومند دروازه بان پیشین استقلال که بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان دوباره به فوتبال برگشته و هر روز تلاش می کند تا بهتر از روزهای قبلش باشد از این می گوید که بزودی مدرک حرفه ای مربیگری اش را می گیرد. او با کمک باشگاه راه آهن و حمید استیلی در مسیر بازگشت به روزهای خوب فوتبال  قرار گرفته و البته فدراسیون فوتبال هم برایش شرایطی ویژه در نظر گرفته تا بتواند به زندگی موفق برگردد. این گلر سابق آبی ها که برای حاشیه هایش در دهه 70 مشهور بود ، حالا خیلی جا افتاده سخن می گوید. او که می گوید هنوز یک استقلالی است و بازی های این تیم را پیگیری می کند دلیل 3 شکست متوالی آبی ها را رفتن مهدی رحمتی از این تیم می داند. او در این باره می گوید:« به نظرم اگر مهدی رحمتی در استقلال بود این اتفاق نمی افتاد. مهدی سال های قبل هم در شرایطی مشابه با رفلکس هایش بازی های سخت تر از این را برای استقلال در اورده بود. اگر استقلال رحمتی را داشت این شکست ها نصیبش نمی شد. به نظرم باید در نیم فصل او را به استقلال برگردانند.»



تاريخ : دو شنبه 7 مهر 1393 | 11:3 PM | نویسنده : کیانا |

 روزنامه موندو دیپورتیوو  چاپ کاتالونیا با تیتر "صدرنشین مقتدر" به پیروزی بارسلونا مقابل گرانادا پرداخته است

روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا با تیتر " یک مهمانی کامل" به پیروزی پرگل بارسا مقابل گرانادا پرداخته است



تاريخ : یک شنبه 6 مهر 1393 | 6:40 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا در هفته دوم چمپيونزليگ،روز سه شنبه در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف پاريس سنت ژرمن خواهد رفت.


 

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس انریکه سرمربی بارسا، ساعتی پیش اسامی بازیکنان بارسلونا برای دیدار مقابل پاریس سنت ژرمن را اعلام کرد. 

در این لیست، نام سه بازیکنی که در مقابل گرانادا جزو بازیکنان دعوت شده نبودند، به چشم می خورد. پیکه،آلبا و داگلاس پریرا بازیکنانی هستند که همراه بارسلونا به پاریس سفر خواهند کرد و در عوض، توماس فرمالن و مونتویا از لیست مسافران پاریس خط خوردند. هر دو بازیکن یاد شده مصدوم هستند. 

در تمرین امروز، فرمالن بصورت اختصاصی تمرین می کرد و مشخص است که مصدومیت او هنوز بطور کامل بهبود پیدا نکرده است.

 اما نکته جالب اینکه نام رافینیا و یوردی ماسیپ مصدوم در لیست مسافران پاریس به چشم می خورد. بارسلونا دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان را باید روز سه شنبه در مقابل پاریس سنت ژرمن برگزار کند.


تاريخ : یک شنبه 6 مهر 1393 | 6:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا روز سه شنبه بازي حساسي مقابل پاريس سنت ژرمن پيش رو دارد و گمانه زني ها در مورد 11 بازيکن اصلي بارسا در آن روز شروع شده است.


 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته لوئیس انریکه در شرایطی بارسلونا را به مصاف گرانادا فرستاد که تمام حواسش معطوف به بازی حساس روز سه شنبه مقابل پاریس سنت ژرمن بود. 

او پیکه و آلبا را برای احتیاط از لیست خارج کرد و اینیستا و پدرو را نیز روی نیمکت نشاند. در نیمه دوم نیز ترجیح داد برخی بازیکنان ثابتش را تعویض کند تا از لحاظ قوای بدنی چندان تحلیل نروند. 

می توان گفت که انریکه برای دو گوش کناری خود در این بازی حساس از آلوس و آلبا استفاده خواهد کرد و زوج پیکه و متیو نیز در قبل خط دفاعی حضور خواهند داشت. در شرایطی که لاوتزی هنوز مصدوم است، می توان متصور بود که زوج ایبراهیموویچ و کاوانی در مقابل خط دفاعی بارسلونا قرار خواهند گرفت.با توجه به مهارت هر دو مهاجم پاریسی ها در زدن ضربات سر، استفاده از دو مدافع بلند قد و باتجربه، عقلانی به نظر می رسد. 

 

 


اما در میانه زمین، زوج بوسکتس و راکیتیچ بطور حتم حضور خواهند داشت.اینیستا جلوتر از این دو بازیکن و پشت سر پدرو،مسی و نیمار بازی خواهد کرد. لوئیس انریکه قصد دارد تا از عنصر تجربه در این دیدار استفاده کند. 

اما بزرگترین تردید انریکه، درون دروازه است. جاییکه اگر براوو، 20 دقیقه دیگر نیز گلی دریافت نکند، رکورد کلین شیت های آرتولا را خواهد شکست. اما ممکن است همچون بازی با آپوئل، تراشتیگن از دروازه بارسا محافظت کند.

در شرایطی که پاریس سنت ژرمن با انبوهی از بازیکنان مصدوم روبروست، شاید این فرصت خوبی باشد تا بارسلونا بتواند یک پیروزی ارزشمند دور از خانه را بدست بیاورد.



تاريخ : یک شنبه 6 مهر 1393 | 6:31 PM | نویسنده : کیانا |

 

نيمار معتقد است که هر چه زمان مي گذرد، ارتباط بين او و مسي درون زمين فوتبال بهتر و بهتر مي شود.


 

به گزارش "ورزش سه"، نیمار ستاره برزیلی بارسلونا معتقد است که درک متقابل فوق العاده ای بین او و لیونل مسی به وجود آمده است. نیمار که در برتری 6-0 بارسا مقابل گرانادا، زننده سه گل بود، در مصاحبه با کانال پلاس گفت: "خیلی خوشحالم که در این بازی هت تریک کردم. از همه هم تیمی هایم بخاطر اینکه در این بازی نهایت همکاری را با من داشتند تشکر می کنم.

مسی برای هر بازیکن دیگری یک یار مفید و استثنایی است اما من و او به درک متقابل بی نظیری دست یافته ایم. روز به روز در کنار یکدیگر بهتر می شویم. هر دوی ما برای دیدارهای دشواری که در پیش داریم آماده هستیم."

بارسلونا روز گذشته با سه گل نیمار، دو گل مسی و تک گل راکیتیچ، تیم گرانادا را در نوکمپ شکست داد. بازی بعدی بارسا روز سه شنبه در فرانسه مقابل پاریس سنت ژرمن خواهد بود.


تاريخ : یک شنبه 6 مهر 1393 | 6:18 PM | نویسنده : کیانا |

منبع: http://www.dreamy-barca.ir/

به اسمی ها...اون دسته از هوادارانی که فقط در پیروزیها و قهرمانیها هوادار تیمی میشن ، کاری ندارم...!


خطابم با هواداران رسمیه! بارسای انریکه هنوز گل نخورده! 11 گل زده...باخت نداده چون 6 تا کلین شیت داشته! حالا هم یکبار انریکه تو محاسباتش به مشکل برخورده و تو خونه ی مالاگا دو امتیاز رو واگذار کرده...

لئو تو این بازی گل نزد چون نقش جوونیهای مهندس ژاوی رو داشت!!! به عبارتی دیگه شاید تو این بازی یکی دوبار شماره 10 تیممون رو تو محوطه ی حریف زیارت کردیم!

یعنی مسی فقط تو این بازی کلین شیت نکرد!!

چه شخص لیونل مسی و چه خود بارسا ، بعد از 5 بازی به سد محکم دفاع مطلق مالاگا برخوردند...شک نکنید تجربه ی این بازی وسیله ای میشه برای نفوذ به اتوبوسهای مستحکم تر!

حالا هم که اتفاقی نیافتاده! اگه نگران بارسا هستید که نگرانیتون کااااملا بی جا و بی مورده! تساوی در خونه ی حریف به مراتب آبرومندانه تر از 4تایی شدن های متوالی و ضعیف کشی تیمهای قعر جدولیه! اگرم نگران کینگ لئو هستید که باید خدمتتون عرض کنم همین کینگ لئو بهترین بازیکن لالیگا تا پایان هفته ی چهارم شده و ((بعنوان یک مهاجم)) تا به حال 6 پاس گل داده و این یعنی تغییر کاربری از مسی...تغییر نقش کینگ لئو از مهاجم ، به هافبک بازیساز در مقابل مالاگا محسوس تر و شدیدتر از همیشه بود و این تنها ایرادیه که به نظر من میشه به تصمیمات انریکه از ابتدای فصل وارد کرد.



گرچه اگه این انریکه همون انریکه ای باشه که من میشناسم...4 روز دیگه دستمون میاد بلکه همین تصمیمش هم درست بوده باشه!

دوستان!

 

هواداران تیم دوم شهر مادرید هنوز هم از آیفون سیکس پلاس برای دیدن تیمشون تو جدول استفاده میکنن!


الان هم به اختلاف 6 گله ی پنالتی زن تیمشون با کینگ لئو جشنهای 2500 ساله برگزار میکنن...ولی یادمون نره...

اولا... توپ طلا رو به آقای گل اروپا نمیدن! به آقای گل جایزه ای با عنوان کفش طلا اهدا میشه و اگر غیر از این بود امثال سلطان اینیستا و مهندس ژاوی و ریبری چند دوره نامزد دریافت توپ طلا نمیشدند!

پلن ب بارسای انریکه استفاده از مسی بعنوان بازیساز برای نفوذ به دفاع مطلق اتوبوسیه ! شما فرض کنید تو دنیا مهاجمی پیدا بشه که تو پلن ب تیمش نقش هافبک رو داشته باشه و 6 پاس گل هم بده!!!! اصن داریم؟!؟!؟

توپ طلارو به تاثیرگزاری بازیکن در کسب نتایج تیمش میدن نه به تعداد گلهای زده...

وقتی مسی روی 75 درصد از گلهای بارسا نقش مستقیم داشته ، وقتی چه تو تاکتیکهای سیستم اصلی تیم و چه تو پلن ب ، کلیدی ترین مهره محسوب میشه ، معنای واقعی پنجمین توپ طلائه! نائب قهرمان کردن آلبی سلسته و تصاحب توپ طلای جام هم که بماند...

دوما...اگه نگران اختلاف گل 6 گله ی کینگ لئو با پنالدو هستید ، به یاد بیارید بازی بتیس و بارسلونا در فصل قبل رو که منجر به مصدومیت 2 ماهه ی کینگ لئو شد...

تا قبل از اون بازی مسی با 8 گل آقای گل بود و وقتی دوماه از میادین دور شد ، شمار گلهای رونالدو به 21 رسیده بود...

 

یعنی اختلاف 13 گله با صدر جدول...صرف نظر از دو دبل متوالی مسی مقابل ختافه در کوپا دل ری ، این اعجوبه ی آرژانتینی با دو هت تریک و گلزنیهای پیاپی در لالیگا این اختلاف 13 گله رو به 3 گل کاهش داد  و تمام!


هت تریکی که با بوسه ی عاشقانه ی کینگ لئو در بهشت برنالئو همراه شد...

حرف آخر :

به هیچ وجه نگران بارسا و مسی نباشید چون کوچکترین دلیلی برای نگرانی "فعلا" وجود نداره!

اینم بگم که نه بارسا با 5 هفته بسته نگه داشتن دروازه و صدرنشینی با 13 امتیاز قهرمان لالیگا شده و نه از اون طرف پنالدو با 9 گل آقای گل!

 

تازه هفته ی پنجمه...هفته ی پنجم!



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 12:45 AM | نویسنده : کیانا |

 

به گزارش نشريه ديلي اکسپرس، باشگاه چلسي در تابستان پيشنهادي 150 ميليون يورويي براي خريد ليونل مسي ارائه داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، گفته می شود مدیران دو باشگاه روابط چندان دوستانه ای ندارند اما باشگاه انگلیسی برای اینکه شانسش را برای به خدمت گرفتن ستاره آرژانتینی امتحان کرده باشد، پیشنهادی قابل توجه برای خرید او ارائه داد.
مورینیو که به دنبال تقویت خط حمله تیمش بوده، از رومن آبراموویچ خواسته بود تا پیشنهادی برای خرید لیونل مسی ارائه بدهد. اما پاسخ باشگاه کاتالانی و خود مسی منفی بوده است.

چلسی در تابستان توانست سسک فابرگاس را با انتقالی 36 میلیون یورویی از بارسا به خدمت گرفت و این ستاره اسپانیایی به یکی از بهترین بازیکنان آبی ها در این تابستان تبدیل شد.

 



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 12:25 AM | نویسنده : کیانا |

 

لوئيز انريکه، سرمربي بارسا، بار ديگر تاکيد کرد که ژاوي هنوز مي تواند براي اين تيم موثر باشد اما به اين ستاره باتجربه هشدار داد که گذشت زمان را فراموش نکند.


 

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی در 15 سال اخیر، یکی از ستاره های اصلی خط میانی بارسا بود اما در این فصل، فرصت چندانی برای بازی کردن پیدا نکرد.
انریکه به خبرنگاران گفت:" وقتی دیدارهای حساس از راه می رسند، من باید همه جوانب را در نظر بگیرم. چنین دیدارهایی نیاز به راه حل دارند. قبلا گفتم که به ژاوی نیاز دارم؛ مانند همه بازیکنان تیم. وقتی به آنها نیاز داشته باشم، از آنها استفاده می کنم.
هر بار بازیکنی را روی نیمکت قرار می دهد، بحثی به وجود می آید. هفته گذشته من نامنصف بودم که مارک بارترا را نیمکت نشین کردم اما من تنها می توانم از 11 بازیکن استفاده کنم. من هستم که باید در این زمینه تصمیم گیری کنم. همه ما می دانیم که ژاوی بازیکن ویژه ای است. ما با هم هم تیمی بودیم اما این فوتبال است و همه چیز فصل به فصل تغییر می کند.

من به دغدغه شما در مورد ژاوی احترام می گذارم و وقتی نیاز باشد از همه بازیکنان استفاده می کنم؛ این بستگی به شرایط دارد."
انریکه همچنین در مورد دیدار فردا مقابل گرانادا گفت:" انتظار دارم گرانادا مانند چند هفته اخیر بازی کند. آنها نتایج خوبی گرفتند؛ آنها در حمله قوی هستند و تیم سخت کوشی محسوب می شوند. آنها تیم باکیفیتی هستند و روی ضربات آزاد خوب کار می کنند.مطمئنم آنها برای ما مشکل ساز می شوند. باید ببینیم می توانیم از پس آنها بر بیاییم یا خیر."
 

 



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 12:22 AM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا و گرانادا، امشب در ورزشگاه نوکمپ شهر بارسلونا، در هفته ي ششم لاليگا ي اسپانيا به مصاف يکديگر مي‌روند.


 

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد ضعیف بارسا در خط حمله در دیدار پیشین مقابل مالاگا، انریکه را به فکر تغییرات در تاکتیک‌ها انداخته است.



بارسلونا؛ تغییر در خط حمله

دیدار پیشین بارسلونا مقابل مالاگا با نتیجه 0-0 به پایان رسید و این در حالی بود که شاگردان انریکه حتی یک شوت به چهارچوب مالاگا نداشتند. عملکرد ضعیف مسی ، باعث شد تا انریکه به فکر تغییر در تاکتیک‌های خود باشد. بارسا شروع خوبی در فصل داشته و در 5 بازی اول خود، 4 پیروزی و یک تساوی بدست آورده و تا به حال، گلی دریافت نکرده است. با اضافه شدن توماس ورمالن به خط دفاعی بارسا، حال آنها قوی تر از پیش از دروازه ی خود دفاع می‌کنند. پس از تساوی هفته ی پیش، بارسا به دلیل گل زده ی کمتر نسبت به والنسیا در رده ی دوم قرار گرفت. بارسا مصدوم خاصی برای این بازی ندارد و تنها جوزپ ماسی، دروازه بان سوم این تیم دچار شکستگی انگشت شده است. لوئیس سوارز نیز محروم است و نمی‌تواند به میدان برود.



گرانادا؛ به امید تکرار پیروزی پیشین

گرانادا در 5 بازی اخیر خود، 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست به دست آورده که در واقع موفق شده 8 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را کسب کند. آنها آخرین بازی خود مقابل بارسا را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و با روحیه ای خوب به نوکمپ می‌آیند. در 5 بازی اخیر، بارسا موفق شده 11 گل به گرانادا بزند که البته آمار خوبی برای خط دفاع این تیم نیست. دنیل لارسن و کاپاروس،تنها غایبین مسلم آنها هستند و روچینا احتمالا به این بازی خواهد رسید.


تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 12:13 AM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا نتوانست به نوار پيروزي هاي متوالي اش ادامه دهد و در زمين مالاگا به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست پيدا نکرد


به گزارش "ورزش سه"، از هفته پنجم لالیگا، بارسلونا در زمین مالاگا متوقف شد. بارسا نتوانست در زمین مالاگا به پنجمین پیروزی متوالی اش دست یابد و لحظاتی پیش مقابل میزبان خود به تساوی بدون گل دست یافت. 

از سال 2008 سابقه نداشت که بارسلونا در زمین مالاگا امتیاز از دست بدهد؛ اما در بازی امشب، دیوار دفاعی مالاگا اجازه نفوذ و گلزنی به بازیکنان بارسا بخصوص مسی را نداد.با این وجود، شاگردان لوئیس انریکه در این بازی نیز گلی دریافت نکردند و از ابتدای فصل، این ششمین مسابقه ای بود که بارسلونا موفق می شد تا دروازه اش را بسته نگاه دارد.

 اما در دو دیدار دیگری که همزمان با بازی بارسلونا و مالاگا برگزار می شد؛ تیم سویا در زمین خود موفق شد تا تیم سوسیه داد را با یک گل شکست داده و به روند رو به رشد خود ادامه دهد. در دیگر دیدار نیز، گرانادا در زمین خود با یک گل مغلوب لوانته شد.




تاريخ : پنج شنبه 3 مهر 1393 | 12:47 AM | نویسنده : کیانا |

 

اينيستا معتقد است که بارسا براي پيروز شدن بر مالاگا بايد تلاش بيشتري به خرج مي داد و بهتر از اين بازي مي کرد


به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا ساعتی پیش در مقابل مالاگا به تساوی بدون گل دست یافت؛ تا دو امتیاز حساس این بازی را از دست بدهد. آندرس اینیست،ا کاپیتان بارسا در بازی امروز بود. او در پایان مسابقه گفت:


مالاگا شایسته بود یا امشب، شب بارسا نبود؟

توپ در دست ما بود و هر زمان که آن را از دست می دادیم، به سرعت پس می گرفتیم.مالاگا همه فضاها را بسته بود و این مساله برای ما گران تمام شد.سعی کردیم تا برنامه های هجومیمان را تغییر دهیم. اما کار ساده ای نبود

نکته کلیدی بازی

مالاگا امروز به شایستگی به این یک امتیاز رسید. امروز ما سرعت پایینی داشتیم و نتوانستیم موقعیت زیادی خلق کنیم.همین

راه های رسیدن به گل

از طریق سانترکردن موفق نبودیم. راه های دیگری را هم امتحان کردیم اما نتیجه نداد.توجه داشته باشید که مالاگا با 9 نفر دفاع می کرد. گل زدن به چنین تیمی کار ساده ای نیست

از دست دادن دو امتیاز

به دنیال برد بودیم اما نهایتا یک امتیاز گرفتیم. ما همواره به دنبال برد هستیم؛ اما پیروز شدن در لالیگا کار ساده ای نیست.برای پیروز شدن باید بهتر از این بازی کنیم



تاريخ : پنج شنبه 3 مهر 1393 | 12:46 AM | نویسنده : کیانا |

 

لئو مسي در اواخر بازي مقابل مالاگا از سوي بازيکن مالاگا نقش بر زمين شد


به گزارش "ورزش سه"، در اواخر بازی بارسلونا و مالاگا و در صحنه ای که مسی موفق به گرفتن یک ضربه کرنر شده بود؛ "ولینگتون" بازیکن تیم مالاگا، به مسی نزدیک شد و با گذاشتن دستش روی صورت نابغه آرژانتینی، او را نقش بر زمین کرد.

 البته مسی هم در این صحنه کمی اغراق کرد؛ با این وجود داور بازی در نهایت تعجب، بازیکن مالاگا را تنها با یک کارت زرد جریمه کرد. تصاویر به روشنی نشان می داد که ولینگتون بخاطر این حرکت، مستحق دریافت کارت قرمز بود.



تاريخ : پنج شنبه 3 مهر 1393 | 12:43 AM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.