نشریه دیاریو اسپورت، چاپ بارسلونا به پرونده قضایی علیه مسی و نیمار واکنش تندی نشان داده و ادعا کرده است که پشت این قضایا اهداف خاصی نهفته است.


 

 

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته لئو مسی در دادگاهی در بارسلونا حضور یافت تا پاسخگوی اتهام مربوط به فرار مالیاتی اش بین سال های 2007 تا 2009 باشد. در مورد نیمار هم گرچه به نظر می رسید که رفته رفته سر و صداها پیرامون پرونده جنجالی انتقالش از باشگاه سانتوس به باشگاه بارسلونا در سال 2013 کمتر شده باشد اما روز گذشته دادستانی کشور اسپانیا بار دیگر علیه او و پدرش اعلام جرم کرد و آن ها را متهم به فرار مالیاتی در جریان انتقال این بازیکن کرد.

 

 

اسپورت با تیتر "دیگر بس است"، به دستان سیاه پشت این اتهامات علبه ستاره های بارسا اشاره کرده و عنوان کرده است که عده ای با شرارت قصد ضربه زدن به بارسلونا را دارند و این اتهامات بر علیه مسی و نیمار در راستای رسیدن به همین هدف است.

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:7 PM | نویسنده : کیانا |

 

دوباشگاه آبی پوش و مطرح ایرانی و ایتالیایی تفاهنامه‌ای امضا کردند.


 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت باشگاه استقلال، باشگاه استقلال ایران و اینترمیلان ایتالیا روز چهارشنبه تفاهنامه همکاری امضا کردند. بر اساس این تفاهنامه این دوباشگاه در زمینه تیم های پایه و آکادمی برای معرفی و پرورش استعدادهای برتر همکاری خواهند کرد.

در این جلسه بهرام افشارزاده، شاهرخ سبک دست و عباس کردنوری به نمایندگی از باشگاه استقلال حضور داشتند.

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:6 PM | نویسنده : کیانا |

 

باشگاه بارسلونا مصرانه خواهان به خدمت گرفتن مائوریسیو لموس، مدافع 20 ساله اروگوئه ای لاس پالماس است.


 

به گزارش "ورزش سه"، ماه گذشته بود که نشریه CANARIA7 ادعا کرد که بارسلونا به جذب مائوریسیو لموس علاقمند شده است. مدافع چند پسته و جوان لاس پالماس که فصل گذشته از روبین کازان به این تیم پیوست.

 

 

 

مدیران لاس پالماس با پیشنهاد اولیه بارسلونا مخالفت کردند چرا که آن را برای واگذاری لموس کافی نمی دانستند. پیشنهاد بارسا بدین ترتیب بود: 4 میلیون یورو که بر اساس یک سری شروط تا 12 میلیون یورو نیز افزایش می یافت. لاس پالماس در صورتی که لموس به مقدار معینی در فصل اول، دوم و سوم حضورش در بارسا به میدان می رفت مبالغی از بارسا دریافت می کرد. 4 میلیون یورو نیز در صورت انتقال لموس به باشگاهی دیگر. پیشنهادی که البته مورد موافقت قرار نگرفت.

طبق ادعای موندودپورتیوو، مدیران بارسا پیشنهادی جدید به ارزش 10 میلیون یورو ثابت برای جذب لموس ارائه داده و لاس پالماسی ها در حال بررسی آن هستند. 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:5 PM | نویسنده : کیانا |

 

نیمار، ستاره برزیلی بارسلونا این روزها در ایالات متحده به سر می برد و ضمن حمایت از تیم ملی کشورش در کوپا آمریکا، برای برند مایکل جوردن هم فعالیت تبلیغاتی می کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، نیمار اولین فوتبالیستی است که برای تبلیغ برند مایکل جوردن(سکتبالیست افسانه ای) انتخاب شده است. او در همین رابطه به ESPN گفت:" همکاری با جوردن و استفاده از برند او برای من یک افتخار است. از اینکه اولین بازیکنی هستم که این برند را تبلیغ می کند خوشحالم. همیشه یکی از هواداران او بودم و هستم."

 

 

 

بارسلونا:" هیچ فشاری بخاطر بازی در بارسلونا روی من نیست. در بارسلونا خوشحالم و از فوتبالم لذت می برم."

 

MSN:" من، مسی و سوارز در داخل و خارج از زمین دوست و رفیق هم هستیم. به ارزش و اهمیتی که برای تیم داریم واقفیم و برای قهرمان شدن بارسا همه تلاشمان را در زمین به خرج می دهیم. ما نه تنها هم تیمی که رفقایی صمیمی برای هم هستیم."

 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:3 PM | نویسنده : کیانا |

 

آندرس اینیستا، ستاره خط میانی تیم ملی اسپانیا در تازه ترین مصاحبه خود به دلتنگی اش نسبت به بازی کنار ژاوی و ژابی آلونسو اشاره کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اینیستا بین سال های 2008 تا 2014 کنار ژاوی و ژابی آلونسو، خط میانی اسپانیا را بیمه کرده بود و این سه کنار هم افتخارات فراوانی چون دو قهرمانی یورو و قهرمانی جام جهانی 2010 را کسب کردند. ژابی و ژاوی هر دو پس از جام جهانی 2014 از تیم ملی خداحافظی کردند.

 

 

 

اینیستا در آستانه یورو 2016 به " Times of India " گفت:" قطعا دلم برای بازی کنار ژاوی و ژابی آلونسو تنگ شده است. ما دوران فوق العاده ای کنار هم داشتیم و افتخارات زیادی را کسب کردیم.

اگر بخواهم از ژاوی حرف بزنم، نمی دانم از کجا باید شروع کنم. بازی کنار او در بارسا و تیم ملی برای من افتخار بزرگی بود. ما چشم بسته در زمین یکدیگر را پیدا می کردیم. ژاوی و ژابی دوران خودشان را داشتند و متاسفانه لحظه وداع با تیم ملی برای هر بازیکنی فرا می رسد.

همیشه بازیکنانی با چنین کیفیتی یکجا جمع نمی شوند. البته خوشحالم که در حال حاضر هافبک های زیادی در صف پیوستن به تیم ملی قرار دارند که انتخاب چند نفر بین آن همه واقعا کار دشواری است."

 

اسپانیا در یورو:" امید زیادی داریم تا در قهرمانی هت تریک کنیم و باید بگویم که در مسیر درستی هم قرار داریم."



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:2 PM | نویسنده : کیانا |

 

پرویز مظلومی با ارسال پیامکی به منصوریان برای جانشینش آرزوی موفقیت کرده است.


 

به گزارش "ورزش سه"، در اولین کنفرانس خبری علیرضا منصوریان، سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که ‌آیا با مظلومی صحبت کرده‌اید یا خیر گفت من با آقای مظلومی تماس گرفتم و نتوانستم او را پیدا کنم سپس از او پیامکی دیدم که از من به خاطر تماسم تشکر کرد و برایم آرزوی موفقیت کرد. من هیچ زاویه‌ ای با مربیانی که در استقلال بودند ندارم و با آقایان پورحیدری، عبداللهی، مرفاوی و ... دوست هستم و شاگر آنها بوده ام.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 5:1 PM | نویسنده : کیانا |

 

سرمربی استقلال در نشست خبری امروز اعلام کرد دو سورپرایز در فهرست فصل بعدی تیمش خواهد داشت .


 

به گزارش "ورزش سه"، منصوریات گفت : ما دو سورپرایز دیگر هم داریم ولی نخواستیم سر و صدا شود.


او درباره جذب امیری هم حرف جالبی زد و اعلام کرد  مالکیت این بازیکن با وی است !منصوریان گفت: وحید امیری با من از نفت آمده و مسیر بعدی اش را نمی دانم. دو سال پیش او مثل درختی بود که شاخ و برگ اضافه داشت و حالا در تیم ملی حضور دارد. حالا اینکه او در این مسیر قرار گرفته دو پیامد دارد و اینکه ما برای جذب او یک رقیب پیدا کرده ایم. دوم اینکه قیمت او را بالا برده ایم. او به هر تیمی برود مالکیت خصوصی اش مال من است چون من او را به تیم ملی فرستادم.

 


مهمترین حرف منصوریان درباره امیری این بود که نمی داند او به استقلال می آید یا نه.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:57 PM | نویسنده : کیانا |

 

لئو مسی به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی آرژانتین را در اولین بازی اش در کوپا آمریکا مقابل شیلی همراهی کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، آلبی سلسته بدون مسی هم مشکلی برای غلبه بر شیلی نداشت و توانست با نتیجه 2-1 بر قهرمان دوره گذشته کوپا آمریکا غلبه کرده و به نوعی انتقام شکست در بازی فینال را از این تیم بگیرد.

 

 

 

مسی که در این بازی روی نیمکت بود و برای جلوگیری از هرگونه ریسکی حتی گرم هم نکرد، پس از برتری آرژانتین در فیسبوک خود خطاب به بیش از 85 میلیون فالوئرش نوشت:" یک پیروزی بزرگ. همیشه شروع یک تورنمنت با کسب پیروزی مهم است. امیدوارم هرچه زودتر بتوانم به مرز آمادگی رسیده و به تیم برای رسیدن به اهدافش کمک کنم. به زودی بر می گردم و ممنون از حمایت ها و پیغام های محبت آمیز شما."

مسی که روز گذشته هم در تمرین تیم آرژانتین غیبت داشت، امیدوار است به دو بازی بعدی تیمش برابر پاناما و بولیوی برسد.



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:56 PM | نویسنده : کیانا |

 

سرمربی استقلال در نشست خبری خود که هم اکنون در هتل المپیک برگزار می شود، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در اولین نشست خبری خود در تیم استقلال گفت:


با توانایی خودم و لطف خدا به استقلال بازگشتم

 


فرارسیدن ماه رمضان را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. خوشحالم از اینکه بعد از 8 سال با تلاش و زحمت خود و نگاه خداوند توانستم به خانه خودم بازگردم. نمی‌توانم خوشحالی خودم را کتمان کنم، من با زحماتی که کشیدم و توانایی‌های شخصی‌ام توانستم به استقلال برگردم. احتیاج به حمایت همه جانبه هواداران داریم. احتمالا تغییرات ما با مقاوت‌هایی روبه‌رو خواهد بود اما تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین تیم را به میدان بفرستیم.


با خیلی از خروجی ها رفت و آمد و رفاقت دارم


تغییرات همیشه با مقاومت روبه‌روست .در لیستی که به باشگاه اعلام کردم صرفا نظر من نبوده بلکه نتیجه کارشناسی و نظر گروهی بوده که اعلام شد. من چند مشاور و کارشناس خوب دارم که در مصاحبه‌ها و برنامه‌ریز‌ی‌ها به من مشاوره می‌دهند. از همین الان به همه شما تضمین می‌دهم رفاقت من در این لیست تاثیری نداشته و صرفا نظرات کارشناسی برای اعلام آن موثر بوده، اگر می‌خواستم دوستی خود را تاثیر بدهم و منافع استقلال را در نظر نگیرم قطعا این لیست تغییر می‌کرد. من با خیلی از این بازیکن‌ها رفاقت و رفت و آمد خانوادگی دارم.


یک تیم کارشناس داریم


تفاوت بازیکنان بزرگتر با دیگر بازیکنان این است که آنها از نظر تجربی بسیار مهمترند و می‌توانند بازوهای من باشند. من با نسلی فوتبال بازی کردم که اغلب آنها سرمربی هستند. به اندازه کافی در گروه فنی ما کارشناس وجود دارد که بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

 

امسال آستانه تحمل ما پایین است


خیلی شفاف به شما بگویم کسی در تیم منافع شخصی‌اش را دخالت نمی‌دهد، سال سختی در پیش داریم و آستانه تحمل‌مان پایین است اگر احساس کنیم که با نوع رفتار و ادبیاتش بخواهد به استقلال لطمه بزند، عذر او را می‌خواهیم. من از همه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه ممنونم و امیدوارم با هم تیم قدرتمندی را بسازیم.


تذکر وزارت ورزش برای هر دو تیم بوده


وظیفه داریم برای استقلال بهترین بازیکنان را جذب کنیم چون توقع هواداران همین است. اگر تذکری از وزارت ورزش بوده به هر دو تیم بوده. درباره ریخت و پاش هم نبوده بلکه مربوط به سقف قراردادها بوده ما کاری به تیم رقیب نداریم و تلاشمان را می‌کنیم که بهترین تیم را برای لیگ مهیا کنیم. مطمئنا وزارت ورزش اجازه خواهد داد که هر دو تیم ستاره داشته باشند اما طبیعی است که باید سقف قرارداد را رعایت کنیم. ما برای جذب بازیکنانمان اصلا توقف نمی‌کنیم و آن را انجام می‌دهیم.

 

با استقلال سفید بستم


من به شخصه وزیر ورزش و هواداران احترام می‌گذارم اصول احساسی من این است که می‌گویم سفید امضا می‌کنم. من نمی‌توانم علاقه‌ام به استقلال را نادیده بگیرم. وقتی با وزیر نشستم خیلی محترمانه به او گفتم من اصول خودم را رعایت می‌کنم و بدون نگاه کردن قرارداد استقلال را امضا می‌کنم. شما اگر خواستید می‌توانید نظرتان را بگویید. او در این قرارداد به من اختیار عمل داد، قرارداد من شأن تیمم است و نباید باعث پایین آمدن وضعیت ارزشی تیمم باشد.

 


برای این روزها گندم پاشیده بودم


من 3 سال آخر در استقلال پول نگرفتم، می‌دانید چرا؟ به خاطر اینکه برای روزهای اینچنینی گندم پاشیدم. قرارداد حرفه‌ای من شأن باشگاه و بازیکنان است. من به تیم رقیب کاری ندارم و فقط می‌توانم راجع به خودم حرف بزنم.

 

مظلومی برایم آرزوی موفقیت کرد


من به آقای مظلومی تماس تلفنی داشتم، از ایشان رخصت گرفتم او با پیامک به من تبریک گفتند و برایم آرزوی موفقیت کردند. من هیچ زاویه‌ای با نفرات قبلی ندارم چه آقای قلعه‌نویی، چه مظلومی، چه پورحیدری و چه افراد دیگر ایشان هم برای من در استقلال  آرزوی موفقیت کرد.


هیچ توقع مالی نداشتم


من در طول سال‌هایی که استقلال بودم هیچ وقت توقع مالی نداشته‌ام ولی باید بگویم سال گذشته تیم نفت اوضاع وحشتناکی داشت و امیدوارم هیچ گاه تیمی به آن شرایط دچار نشود. شاید تجربه آن برای ما لازم بود اما شرایط خیلی سخت بود و خوشبختانه در حال حاضر با اخباری که از داخل باشگاه گرفته‌ام اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وضعیت مالی خوبی برای آنها مهیا کرده است.

 

همه را در جریان می گذارم


یکی از دلایلی که گفتم شفاف‌سازی همین بود که اگر حرف و حدیثی حول تیم پیش آمد و یا دست‌هایی در کار بود نخواهم آنها را بیان کنم. من آستانه تحملی ندارم که نخواهم بگویم فلان شخص خود را پشت پیراهن استقلال قایم کرده و یا دیگری نمی‌خواهد تیم نتیجه نگیرد. همه این‌ها را با هواداران در جریان خواهم گذاشت تا اگر روند نتیجه‌گیری‌مان مختل شد، بدانند چه دست‌هایی در کار است. اگر ما بخواهیم فوتبال مالکانه با نتیجه‌گیری خوب انجام دهیم، هواداران راضی می‌شوند تا الان از همه استقلالی‌ها، هیات مدیره، مدیرعامل، وزارت ورزش و غیره فقط حمایت دیده‌ام و امیدوارم بتوانیم فوتبال مورد قبول هواداران را پیاده کنیم. امیدوارم در آخر فصل همه همین جا باشیم و مسیری را که طی کرده‌ایم تا به موفقیت برسیم را با یکدیگر مرور کنیم.


مازادی ها مازاد نیستند !


در سال‌های گذشته یک نکته غلطی وجود داشت و آن هم اینکه لیست مازاد اعلام می‌کردند، لیست مازاد توهین به هر بازیکنی است در حالی که بازیکنی که حتی یکسال در تیمی مانند استقلال زحمت کشیده باشد، نباید عنوان کرد در لیست مازاد قرار بگیرد ما هم عنوان کردیم افرادی که قرارداد ندارند، می‌توانند به تیم دیگری بروند و آنهایی هم که قرارداد دارند با باشگاه به توافق برسند. خیلی آماتورگونه و غیرحرفه‌ای است که ما بخواهیم از لیست مازاد بگوییم. من با بخشی از این بازیکنان دوست هستم و هیچ وقت آنها را بازیکنان مازاد باشگاه نمی‌دانم.


جباری و منتظری قرارداد دارند


ما لیستی ارائه دادیم که عجیب و غریب نیست، تاکنون 3 بازیکن گرفتیم که در حد استقلال بودند. خیلی از افرادی می‌گویند که در لیست ما نیستند، ما  3 بازیکن هم ان‎شاءالله در این هفته خواهیم گرفت. سعی می‌کنیم ستاره‌های جوانی در سن 20 تا 25 سال جذب کنیم تا برای آینده استقلال مفید باشد. البته ما اگر بهترین بازیکن ها را هم بگیریم، خیلی کار عجیب و غریبی نمی‌کنیم چون هر مربی‌ای جای من باشد، سعی می‌کند بهترین تصمیم را برای جذب بازیکنان بگیرد. مجتبی جباری و پژمان منتظری نام‌هایی هستند که همیشه در لیست باشگاه استقلال هستند اما آنها گویا یک سال دیگر با الاهلی قرارداد دارند و من هم مانند شما از این جریان اطلاع دارم.


امیری افتخار من است


ما در مورد وحید امیری چیزی نمی‌گوییم. ما نخواستیم سروصدایی به پا کنیم اما 2 بازیکن در لیست داریم که می‌توانند سورپرایز ویژه‌ای برای هواداران باشند اما در مورد وحید سعی می‌کنم چیزی نگویم. زمانی که من به نفت آمدم او مانند درختی بود که شاخ و برگ ا ضافه داشت اما هم اکنون هرس شده است. در رقابت ما و پرسپولیس قیمت وحید هم بالا رفته است، نوش جانش. خوشحالم که بازیکنم در رنکینگ بهترین بازیکنان ایران قرار گرفته است. این باعث افتخار من است که موجب پیشرفت بازیکنم شود.


من و کی روش


کمی به عقب برگردیم، ما پرسپولیس را بردیم. گفتند کارلوس کی‌روش به منصوریان کمک کرده است، در دو سال گذشته هیچ تیمی نتوانست از پیش روی نفت جان سالم به در ببرد. کسی نگفت کی‌روش کمک کرده، من 3 سال سرمربی تیم امید و دستیار بودم، 3 سال نوکری تیم‌ملی را کردم اما فکر می‌کنم کمتر کسی حاضر باشد جای من فعالیت کند. اگر می‌خواهید آنالیزور و دستیار باشید، باید قد خود را کوتاه‌تر کنید تا بتوانید پیشرفت کنید.


رفتن به  تیم ملی حق طبیعی من بود


چند روز پیش سر تمرینات تیم‌ملی رفتم و بعضی از بازیکنان به سراغ من آمدند و با من روبوسی کردند، بعضی ها اعتراض کردند که چرا من رفتم. اما باید بگویم که این حق طبیعی من است که به سر تمرین تیم‌ملی بروم، بعضی از آنها شاگردان من بودند و طبیعی بود که به سراغ من بیایند. اگر می‌خواستم بازیکنی را جذب تیمم کنم سر تمرین نمی‌رفتم به هتل می‌رفتم.


اخلالگران را معرفی می کنم


ما یک اسم به نام استقلال داریم که همه پشت آن قرار می‌گیریم. حاج آقا افشارزاده ریسک کرد و من به استقلال بازگرداند، مانند 21 سال پیش که گروهی من را به استقلال آوردند. هیات مدیره اکنون این ریسک را پذیرفت تا یک مربی از جنس خودشان به استقلال بیاید. نام من در مقابل استقلال نام بزرگی نیست اما می‌گویم که اگر کسی بخواهد پشت پیراهن استقلال خود را قایم کند، چون قول شفاف سازی داده‌ام فورا نام او را مطرح می‌کنم.

 

از کی روش حمایت کامل می کنیم


ما با تمام علاقه و عشقی که به استقلال داریم اولویت اولمان پرچم سه رنگ کشورمان است و از آقای کی‌روش حمایت کامل می‌کنیم. سعی می‌کنیم با مسئولان کادرفنی تیم‌ملی هماهنگی کامل داریم. ما سال گذشته هم در تیم نفت 3 بازیکن تیم‌ملی داشتیم اما مشکلی با کی‌روش و تیم‌ملی نداشتیم. ما اگر برنامه خودمان را در بدنسازی داشته باشیم و بازیکنیان  را در اختیار تیم‌ملی نگذاریم، برج 8، 9 بازیکنانمان رو به مصدومیت می آورند.


سال خوب و سختی داشتم


من در سال اول تجربه خوبی با نفت داشتم اما در سال دوم یک تجربه بسیار تلخ با این تیم داشتم و سال سختی را از سر گذراندم. همین جا می گویم از نظر امتحانی که پس داده‌ام سال خوبی داشته‌ام اما بسیار کار سختی بود.


قنبرزاده دوست را ترجیح می دهم


من در آخرین بازی برابر سایپا از همه خداحافظی کردم. بعد از آن به آقای قنبرزاده گفتم که چند آپشن خوب در تیم لیگ‌برتری دارم و اعلام کرده بودم به سرعت از نفت جدا می‌شوم. هیچ مشورت با او درباره استقلال نکرده بودم، او را بسیار دوست دارم و ممنون وی و اعضای هیات مدیره این تیم هستم. ترجیحم این است که با آقای قنبرزاده دوستی‌ام را ادامه دهم تا همکاری.

 

رویای من مربیگری استقلال


هر کسی که از من حمایت کرده قطعا به صورت دلی بوده و نمی‌خواهم غیرمنطقی حرف بزنم. هر بازیکن بزرگی که در استقلال دوره بازیگری‌اش را تمام می‌کند یکی از رویاهایش حضور روی نیمکت این تیم است. برای من هم به همین ترتیب. همانطور که برای بازیکنان مختلف اتفاق افتاد. هر چند من زیاد جوان نیستم ولی معتقدم دایره‌ای شکسته شده و یک مربی جوان به مربیان به استقلال اضافه شده است.


امیدوارم شکافی بین ما نیفتد


من مانند خیلی‌ها نیستم که بگویم روزنامه یا سایت نمی‌خوانم حتی اگر خودم هم وقت نکنم، گروهی دارم که تمام مطالب در رسانه‌ها را برای من می‌گویند از همه رسانه‌ها ممنونم. امسال سال صبر و حوصله برای استقلال و هواداران است. امیدوارم که شکافی بین ما نیفتد تا بتوانیم به موفقیت برسیم.


این پیراهن مقدس است


مجیدی دیروز در صفحه اینستاگرامش یک مطلب خوب نوشته، اگر پیشکسوتان هر حرفی بخواهند بزنند می‌توانند به من زنگ بزنند و نظرشان را بگویند. مجیدی هم به من لطف داشت و حتی عنوان کرده بود که پیراهنش آزاد است، من به او قول می‌دهم که کسی که لایق پوشیدن این پیراهن باشد، من به او می‌دهم در غیراینصورت پیراهن را نگه می‌دارم. پیش از این به باشگاه هم عنوان کرده‌ام که نسبت به هیچ پیشکسوتی بیانیه‌ ندهد. بازیکنی باشد که لایق این پیراهن باشد، می‌دهم فرهاد مجیدی به او پیراهن را بدهد. زمانی که من به استقلال آمدم پیراهن عبدالعلی چنگیز را به من دادند پس از آن نیز شماره 8 را پوشیدم، شماره پیراهن و احترام به آن برای من قابل اهمیت است. اگر بازیکنی جانماز گیرش نیامد می‌تواند روی پیراهن استقلال نماز بخواند.

 

از نفت به استقلال


ما پلن یک ساله‌مان را هفته بعد اعلام می‌کنیم و برای یک سال آینده برنامه‌مان را می‌دهیم. ما چون برنامه تیم‌ملی را می‌دانیم حتی برنامه غذا خوردنمان را هم می‌دهیم کل گروه آنالیز نفت به اتفاق من به باشگاه استقلال می‌آیند و دستیاران ما را تشکیل می‌دهند. محمد خرمگاه و علی چینی قطعا به ما اضافه می‌شوند و مربی دروازه‌بان‌هایمان حمید بابازاده خواهد بود. گمانه‌زنی نمی‌خواهم داشته باشم اما علاقه‌ای ندارم کسی به من چیزی تحمیل کند. کمی در شفاف‌سازی زیاده روی می‌کنم چون نگران مربیگری‌ام در استقلال هستم.


25 خرداد استارت می زنیم


25 خرداد استارت می‌زنیم اما بسته به شرایط تیم‌ملی ممکن است برنامه‌مان را تغییر بدهیم و از 25 به 30 خرداد تغییر برنامه بدهیم اما اگر بازیکنی در مسیر بدنسازی غیبت داشته باشد، به شدت آسیب می‌بینند و قطعا ضربه می‌خورد. دستیار خارجی هم متاسفانه با باشگاهی قرارداد دارد، دو نفر دیگر را مدنظر دارم اما فعلی نامی از آنها نمی‌برم.

 

مدیر ارشد فیفا مشاور من است


من هیچ کاری را بدون حساب و کتاب انجام نمی‌دهم یکی از مدیران ارشد فیفا یکی از مشاوران حقوقی من هستند. من هم کاغذ فسخ قرارداد دارم و هم کاغذ طلب باشگاه نفت، نه تنها پولی نگرفتم بلکه بسیاری هم خرج کردم. من شکایت نکردم که بخواهم منتظر نظر کمیته انضباطی باشم. من طبق یک بند زیر 50درصد پول گرفتم و می‌توانستم از این تیم جدا شوم. برای تیم نفت پایان لیگ‌برتر اتمام سال است و من هیچ کار غیرقانونی در زمینه جدایی از این تیم نکرده‌ام. کافی است آقایان بروند و از سازمان لیگ استعلام بگیرند.


سرپرست پورحیدری است


من کادرفنی‌ام را اعلام کرده‌ام تمام تلاشم را کردم که بتوانم به استقلال کمک کنم. در مورد سرپرست استقلال هم باید بگویم این تیم سرپرست دارد و ایشان آقای پورحیدری هستند. او کوه تجربه و به قولی پدر فوتبال استقلال است. خدا را شکر در سلامتی کامل به سر می‌برد.


تمرین ما بسته نخواهد بود


درهای استقلال همیشه به روی هواداران باز است، در تمرین ما هم هیچ وقت به روی هواداران بسته نیست. اگر بخواهیم کار تاکتیکی عجیب و غریبی انجام بدهیم حتما قبل از تمرین اعلام می‌کنیم. اعتقاد دارم حضور هواداران می‌تواند کمک شایانی به بازیکنان در تمرین بکند. بازیکن باید از حضور هوادار در کنار زمین لذت ببرد، ایجاد ترس و ناامنی برای بازیکنان به نفع تیم نیست.

 

مصاحبه در میکسدزون و کنفرانس


این روال ماست که هفته‌ای یک بار کادرفنی و بازیکنان می‌توانند در نشست مطبوعاتی حضور داشته باشند یا در میکسدزون اقدام به مصاحبه کنند اما خودتان حق بدهید که اگر قرار باشد هر روز مصاحبه کنیم نمی‌توانیم تمرکز تاکتیکی داشته باشیم.


با هیچ کس زاویه ندارم


در مورد سکوها باید بگویم هیچ وقت با هیچ بازیکن و هیچ مربی‌ای زاویه نداشته‌ام. همیشه رابطه‌ام با همه هواداران خوب بوده از همه آنها می‌خواهم که امسال با استقلال رابطه خوبی داشته باشند. بیایید همه نام‌های بزرگ را در یک سینی بگذاریم و از یک نام به اسم استقلال حمایت کنیم. من این همیت را در سال‌های گذشته بین تماشاگران ندیدم، با هیچ کس زاویه ندارم و خیلی راحت نظرم را می‌گویم، رسما همین جا نظرم را می‌گویم که از استقلال حمایت کنند نه علیرضا منصوریان. من فکر می‌کنم استقلال سالی باشد که همه ما از بازی استقلال لذت ببریم.



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:52 PM | نویسنده : کیانا |

 

سرمربی استقلال در نشست خبری خود که هم اکنون در هتل المپیک برگزار می شود، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در اولین نشست خبری خود در تیم استقلال گفت:


با توانایی خودم و لطف خدا به استقلال بازگشتم

 


فرارسیدن ماه رمضان را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. خوشحالم از اینکه بعد از 8 سال با تلاش و زحمت خود و نگاه خداوند توانستم به خانه خودم بازگردم. نمی‌توانم خوشحالی خودم را کتمان کنم، من با زحماتی که کشیدم و توانایی‌های شخصی‌ام توانستم به استقلال برگردم. احتیاج به حمایت همه جانبه هواداران داریم. احتمالا تغییرات ما با مقاوت‌هایی روبه‌رو خواهد بود اما تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین تیم را به میدان بفرستیم.


با خیلی از خروجی ها رفت و آمد و رفاقت دارم


تغییرات همیشه با مقاومت روبه‌روست .در لیستی که به باشگاه اعلام کردم صرفا نظر من نبوده بلکه نتیجه کارشناسی و نظر گروهی بوده که اعلام شد. من چند مشاور و کارشناس خوب دارم که در مصاحبه‌ها و برنامه‌ریز‌ی‌ها به من مشاوره می‌دهند. از همین الان به همه شما تضمین می‌دهم رفاقت من در این لیست تاثیری نداشته و صرفا نظرات کارشناسی برای اعلام آن موثر بوده، اگر می‌خواستم دوستی خود را تاثیر بدهم و منافع استقلال را در نظر نگیرم قطعا این لیست تغییر می‌کرد. من با خیلی از این بازیکن‌ها رفاقت و رفت و آمد خانوادگی دارم.


یک تیم کارشناس داریم


تفاوت بازیکنان بزرگتر با دیگر بازیکنان این است که آنها از نظر تجربی بسیار مهمترند و می‌توانند بازوهای من باشند. من با نسلی فوتبال بازی کردم که اغلب آنها سرمربی هستند. به اندازه کافی در گروه فنی ما کارشناس وجود دارد که بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

 

امسال آستانه تحمل ما پایین است


خیلی شفاف به شما بگویم کسی در تیم منافع شخصی‌اش را دخالت نمی‌دهد، سال سختی در پیش داریم و آستانه تحمل‌مان پایین است اگر احساس کنیم که با نوع رفتار و ادبیاتش بخواهد به استقلال لطمه بزند، عذر او را می‌خواهیم. من از همه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه ممنونم و امیدوارم با هم تیم قدرتمندی را بسازیم.


تذکر وزارت ورزش برای هر دو تیم بوده


وظیفه داریم برای استقلال بهترین بازیکنان را جذب کنیم چون توقع هواداران همین است. اگر تذکری از وزارت ورزش بوده به هر دو تیم بوده. درباره ریخت و پاش هم نبوده بلکه مربوط به سقف قراردادها بوده ما کاری به تیم رقیب نداریم و تلاشمان را می‌کنیم که بهترین تیم را برای لیگ مهیا کنیم. مطمئنا وزارت ورزش اجازه خواهد داد که هر دو تیم ستاره داشته باشند اما طبیعی است که باید سقف قرارداد را رعایت کنیم. ما برای جذب بازیکنانمان اصلا توقف نمی‌کنیم و آن را انجام می‌دهیم.

 

با استقلال سفید بستم


من به شخصه وزیر ورزش و هواداران احترام می‌گذارم اصول احساسی من این است که می‌گویم سفید امضا می‌کنم. من نمی‌توانم علاقه‌ام به استقلال را نادیده بگیرم. وقتی با وزیر نشستم خیلی محترمانه به او گفتم من اصول خودم را رعایت می‌کنم و بدون نگاه کردن قرارداد استقلال را امضا می‌کنم. شما اگر خواستید می‌توانید نظرتان را بگویید. او در این قرارداد به من اختیار عمل داد، قرارداد من شأن تیمم است و نباید باعث پایین آمدن وضعیت ارزشی تیمم باشد.

 


برای این روزها گندم پاشیده بودم


من 3 سال آخر در استقلال پول نگرفتم، می‌دانید چرا؟ به خاطر اینکه برای روزهای اینچنینی گندم پاشیدم. قرارداد حرفه‌ای من شأن باشگاه و بازیکنان است. من به تیم رقیب کاری ندارم و فقط می‌توانم راجع به خودم حرف بزنم.

 

مظلومی برایم آرزوی موفقیت کرد


من به آقای مظلومی تماس تلفنی داشتم، از ایشان رخصت گرفتم او با پیامک به من تبریک گفتند و برایم آرزوی موفقیت کردند. من هیچ زاویه‌ای با نفرات قبلی ندارم چه آقای قلعه‌نویی، چه مظلومی، چه پورحیدری و چه افراد دیگر ایشان هم برای من در استقلال  آرزوی موفقیت کرد.


هیچ توقع مالی نداشتم


من در طول سال‌هایی که استقلال بودم هیچ وقت توقع مالی نداشته‌ام ولی باید بگویم سال گذشته تیم نفت اوضاع وحشتناکی داشت و امیدوارم هیچ گاه تیمی به آن شرایط دچار نشود. شاید تجربه آن برای ما لازم بود اما شرایط خیلی سخت بود و خوشبختانه در حال حاضر با اخباری که از داخل باشگاه گرفته‌ام اسپانسر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وضعیت مالی خوبی برای آنها مهیا کرده است.

 

همه را در جریان می گذارم


یکی از دلایلی که گفتم شفاف‌سازی همین بود که اگر حرف و حدیثی حول تیم پیش آمد و یا دست‌هایی در کار بود نخواهم آنها را بیان کنم. من آستانه تحملی ندارم که نخواهم بگویم فلان شخص خود را پشت پیراهن استقلال قایم کرده و یا دیگری نمی‌خواهد تیم نتیجه نگیرد. همه این‌ها را با هواداران در جریان خواهم گذاشت تا اگر روند نتیجه‌گیری‌مان مختل شد، بدانند چه دست‌هایی در کار است. اگر ما بخواهیم فوتبال مالکانه با نتیجه‌گیری خوب انجام دهیم، هواداران راضی می‌شوند تا الان از همه استقلالی‌ها، هیات مدیره، مدیرعامل، وزارت ورزش و غیره فقط حمایت دیده‌ام و امیدوارم بتوانیم فوتبال مورد قبول هواداران را پیاده کنیم. امیدوارم در آخر فصل همه همین جا باشیم و مسیری را که طی کرده‌ایم تا به موفقیت برسیم را با یکدیگر مرور کنیم.


مازادی ها مازاد نیستند !


در سال‌های گذشته یک نکته غلطی وجود داشت و آن هم اینکه لیست مازاد اعلام می‌کردند، لیست مازاد توهین به هر بازیکنی است در حالی که بازیکنی که حتی یکسال در تیمی مانند استقلال زحمت کشیده باشد، نباید عنوان کرد در لیست مازاد قرار بگیرد ما هم عنوان کردیم افرادی که قرارداد ندارند، می‌توانند به تیم دیگری بروند و آنهایی هم که قرارداد دارند با باشگاه به توافق برسند. خیلی آماتورگونه و غیرحرفه‌ای است که ما بخواهیم از لیست مازاد بگوییم. من با بخشی از این بازیکنان دوست هستم و هیچ وقت آنها را بازیکنان مازاد باشگاه نمی‌دانم.


جباری و منتظری قرارداد دارند


ما لیستی ارائه دادیم که عجیب و غریب نیست، تاکنون 3 بازیکن گرفتیم که در حد استقلال بودند. خیلی از افرادی می‌گویند که در لیست ما نیستند، ما  3 بازیکن هم ان‎شاءالله در این هفته خواهیم گرفت. سعی می‌کنیم ستاره‌های جوانی در سن 20 تا 25 سال جذب کنیم تا برای آینده استقلال مفید باشد. البته ما اگر بهترین بازیکن ها را هم بگیریم، خیلی کار عجیب و غریبی نمی‌کنیم چون هر مربی‌ای جای من باشد، سعی می‌کند بهترین تصمیم را برای جذب بازیکنان بگیرد. مجتبی جباری و پژمان منتظری نام‌هایی هستند که همیشه در لیست باشگاه استقلال هستند اما آنها گویا یک سال دیگر با الاهلی قرارداد دارند و من هم مانند شما از این جریان اطلاع دارم.


امیری افتخار من است


ما در مورد وحید امیری چیزی نمی‌گوییم. ما نخواستیم سروصدایی به پا کنیم اما 2 بازیکن در لیست داریم که می‌توانند سورپرایز ویژه‌ای برای هواداران باشند اما در مورد وحید سعی می‌کنم چیزی نگویم. زمانی که من به نفت آمدم او مانند درختی بود که شاخ و برگ ا ضافه داشت اما هم اکنون هرس شده است. در رقابت ما و پرسپولیس قیمت وحید هم بالا رفته است، نوش جانش. خوشحالم که بازیکنم در رنکینگ بهترین بازیکنان ایران قرار گرفته است. این باعث افتخار من است که موجب پیشرفت بازیکنم شود.


من و کی روش


کمی به عقب برگردیم، ما پرسپولیس را بردیم. گفتند کارلوس کی‌روش به منصوریان کمک کرده است، در دو سال گذشته هیچ تیمی نتوانست از پیش روی نفت جان سالم به در ببرد. کسی نگفت کی‌روش کمک کرده، من 3 سال سرمربی تیم امید و دستیار بودم، 3 سال نوکری تیم‌ملی را کردم اما فکر می‌کنم کمتر کسی حاضر باشد جای من فعالیت کند. اگر می‌خواهید آنالیزور و دستیار باشید، باید قد خود را کوتاه‌تر کنید تا بتوانید پیشرفت کنید.


رفتن به  تیم ملی حق طبیعی من بود


چند روز پیش سر تمرینات تیم‌ملی رفتم و بعضی از بازیکنان به سراغ من آمدند و با من روبوسی کردند، بعضی ها اعتراض کردند که چرا من رفتم. اما باید بگویم که این حق طبیعی من است که به سر تمرین تیم‌ملی بروم، بعضی از آنها شاگردان من بودند و طبیعی بود که به سراغ من بیایند. اگر می‌خواستم بازیکنی را جذب تیمم کنم سر تمرین نمی‌رفتم به هتل می‌رفتم.


اخلالگران را معرفی می کنم


ما یک اسم به نام استقلال داریم که همه پشت آن قرار می‌گیریم. حاج آقا افشارزاده ریسک کرد و من به استقلال بازگرداند، مانند 21 سال پیش که گروهی من را به استقلال آوردند. هیات مدیره اکنون این ریسک را پذیرفت تا یک مربی از جنس خودشان به استقلال بیاید. نام من در مقابل استقلال نام بزرگی نیست اما می‌گویم که اگر کسی بخواهد پشت پیراهن استقلال خود را قایم کند، چون قول شفاف سازی داده‌ام فورا نام او را مطرح می‌کنم.

 

از کی روش حمایت کامل می کنیم


ما با تمام علاقه و عشقی که به استقلال داریم اولویت اولمان پرچم سه رنگ کشورمان است و از آقای کی‌روش حمایت کامل می‌کنیم. سعی می‌کنیم با مسئولان کادرفنی تیم‌ملی هماهنگی کامل داریم. ما سال گذشته هم در تیم نفت 3 بازیکن تیم‌ملی داشتیم اما مشکلی با کی‌روش و تیم‌ملی نداشتیم. ما اگر برنامه خودمان را در بدنسازی داشته باشیم و بازیکنیان  را در اختیار تیم‌ملی نگذاریم، برج 8، 9 بازیکنانمان رو به مصدومیت می آورند.


سال خوب و سختی داشتم


من در سال اول تجربه خوبی با نفت داشتم اما در سال دوم یک تجربه بسیار تلخ با این تیم داشتم و سال سختی را از سر گذراندم. همین جا می گویم از نظر امتحانی که پس داده‌ام سال خوبی داشته‌ام اما بسیار کار سختی بود.


قنبرزاده دوست را ترجیح می دهم


من در آخرین بازی برابر سایپا از همه خداحافظی کردم. بعد از آن به آقای قنبرزاده گفتم که چند آپشن خوب در تیم لیگ‌برتری دارم و اعلام کرده بودم به سرعت از نفت جدا می‌شوم. هیچ مشورت با او درباره استقلال نکرده بودم، او را بسیار دوست دارم و ممنون وی و اعضای هیات مدیره این تیم هستم. ترجیحم این است که با آقای قنبرزاده دوستی‌ام را ادامه دهم تا همکاری.

 

رویای من مربیگری استقلال


هر کسی که از من حمایت کرده قطعا به صورت دلی بوده و نمی‌خواهم غیرمنطقی حرف بزنم. هر بازیکن بزرگی که در استقلال دوره بازیگری‌اش را تمام می‌کند یکی از رویاهایش حضور روی نیمکت این تیم است. برای من هم به همین ترتیب. همانطور که برای بازیکنان مختلف اتفاق افتاد. هر چند من زیاد جوان نیستم ولی معتقدم دایره‌ای شکسته شده و یک مربی جوان به مربیان به استقلال اضافه شده است.


امیدوارم شکافی بین ما نیفتد


من مانند خیلی‌ها نیستم که بگویم روزنامه یا سایت نمی‌خوانم حتی اگر خودم هم وقت نکنم، گروهی دارم که تمام مطالب در رسانه‌ها را برای من می‌گویند از همه رسانه‌ها ممنونم. امسال سال صبر و حوصله برای استقلال و هواداران است. امیدوارم که شکافی بین ما نیفتد تا بتوانیم به موفقیت برسیم.


این پیراهن مقدس است


مجیدی دیروز در صفحه اینستاگرامش یک مطلب خوب نوشته، اگر پیشکسوتان هر حرفی بخواهند بزنند می‌توانند به من زنگ بزنند و نظرشان را بگویند. مجیدی هم به من لطف داشت و حتی عنوان کرده بود که پیراهنش آزاد است، من به او قول می‌دهم که کسی که لایق پوشیدن این پیراهن باشد، من به او می‌دهم در غیراینصورت پیراهن را نگه می‌دارم. پیش از این به باشگاه هم عنوان کرده‌ام که نسبت به هیچ پیشکسوتی بیانیه‌ ندهد. بازیکنی باشد که لایق این پیراهن باشد، می‌دهم فرهاد مجیدی به او پیراهن را بدهد. زمانی که من به استقلال آمدم پیراهن عبدالعلی چنگیز را به من دادند پس از آن نیز شماره 8 را پوشیدم، شماره پیراهن و احترام به آن برای من قابل اهمیت است. اگر بازیکنی جانماز گیرش نیامد می‌تواند روی پیراهن استقلال نماز بخواند.

 

از نفت به استقلال


ما پلن یک ساله‌مان را هفته بعد اعلام می‌کنیم و برای یک سال آینده برنامه‌مان را می‌دهیم. ما چون برنامه تیم‌ملی را می‌دانیم حتی برنامه غذا خوردنمان را هم می‌دهیم کل گروه آنالیز نفت به اتفاق من به باشگاه استقلال می‌آیند و دستیاران ما را تشکیل می‌دهند. محمد خرمگاه و علی چینی قطعا به ما اضافه می‌شوند و مربی دروازه‌بان‌هایمان حمید بابازاده خواهد بود. گمانه‌زنی نمی‌خواهم داشته باشم اما علاقه‌ای ندارم کسی به من چیزی تحمیل کند. کمی در شفاف‌سازی زیاده روی می‌کنم چون نگران مربیگری‌ام در استقلال هستم.


25 خرداد استارت می زنیم


25 خرداد استارت می‌زنیم اما بسته به شرایط تیم‌ملی ممکن است برنامه‌مان را تغییر بدهیم و از 25 به 30 خرداد تغییر برنامه بدهیم اما اگر بازیکنی در مسیر بدنسازی غیبت داشته باشد، به شدت آسیب می‌بینند و قطعا ضربه می‌خورد. دستیار خارجی هم متاسفانه با باشگاهی قرارداد دارد، دو نفر دیگر را مدنظر دارم اما فعلی نامی از آنها نمی‌برم.

 

مدیر ارشد فیفا مشاور من است


من هیچ کاری را بدون حساب و کتاب انجام نمی‌دهم یکی از مدیران ارشد فیفا یکی از مشاوران حقوقی من هستند. من هم کاغذ فسخ قرارداد دارم و هم کاغذ طلب باشگاه نفت، نه تنها پولی نگرفتم بلکه بسیاری هم خرج کردم. من شکایت نکردم که بخواهم منتظر نظر کمیته انضباطی باشم. من طبق یک بند زیر 50درصد پول گرفتم و می‌توانستم از این تیم جدا شوم. برای تیم نفت پایان لیگ‌برتر اتمام سال است و من هیچ کار غیرقانونی در زمینه جدایی از این تیم نکرده‌ام. کافی است آقایان بروند و از سازمان لیگ استعلام بگیرند.


سرپرست پورحیدری است


من کادرفنی‌ام را اعلام کرده‌ام تمام تلاشم را کردم که بتوانم به استقلال کمک کنم. در مورد سرپرست استقلال هم باید بگویم این تیم سرپرست دارد و ایشان آقای پورحیدری هستند. او کوه تجربه و به قولی پدر فوتبال استقلال است. خدا را شکر در سلامتی کامل به سر می‌برد.


تمرین ما بسته نخواهد بود


درهای استقلال همیشه به روی هواداران باز است، در تمرین ما هم هیچ وقت به روی هواداران بسته نیست. اگر بخواهیم کار تاکتیکی عجیب و غریبی انجام بدهیم حتما قبل از تمرین اعلام می‌کنیم. اعتقاد دارم حضور هواداران می‌تواند کمک شایانی به بازیکنان در تمرین بکند. بازیکن باید از حضور هوادار در کنار زمین لذت ببرد، ایجاد ترس و ناامنی برای بازیکنان به نفع تیم نیست.

 

مصاحبه در میکسدزون و کنفرانس


این روال ماست که هفته‌ای یک بار کادرفنی و بازیکنان می‌توانند در نشست مطبوعاتی حضور داشته باشند یا در میکسدزون اقدام به مصاحبه کنند اما خودتان حق بدهید که اگر قرار باشد هر روز مصاحبه کنیم نمی‌توانیم تمرکز تاکتیکی داشته باشیم.


با هیچ کس زاویه ندارم


در مورد سکوها باید بگویم هیچ وقت با هیچ بازیکن و هیچ مربی‌ای زاویه نداشته‌ام. همیشه رابطه‌ام با همه هواداران خوب بوده از همه آنها می‌خواهم که امسال با استقلال رابطه خوبی داشته باشند. بیایید همه نام‌های بزرگ را در یک سینی بگذاریم و از یک نام به اسم استقلال حمایت کنیم. من این همیت را در سال‌های گذشته بین تماشاگران ندیدم، با هیچ کس زاویه ندارم و خیلی راحت نظرم را می‌گویم، رسما همین جا نظرم را می‌گویم که از استقلال حمایت کنند نه علیرضا منصوریان. من فکر می‌کنم استقلال سالی باشد که همه ما از بازی استقلال لذت ببریم.



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:52 PM | نویسنده : کیانا |

 

علیرضا منصوریان بعد از بررسی و گفت‌وگو با روزبه چشمی پیرامون این بازیکن تصمیم گیری خواهد کرد.


 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علیرضا منصوریان روز گذشته با حضور در کلینیک باشگاه استقلال آخرین وضعیت روزبه چشمی را از کادر پزشکی تیم استقلال جویا شد. در این دیدار دکتر نوروزی آخرین وضعیت هافبک مصدوم استقلال را به سرمربی جدید آبی پوشان توضیح داد.

 

 

وی در این گفت‌وگو به منصوریان گفت: با توجه به عملی که روزبه چشمی انجام داده و اینکه این بازیکن باید قطعا از لحاظ عضلانی به شرایط ایده آل برسد چشمی حداقل تا آذرماه نمی‌تواند استقلال را همراهی کند.

 

این بازیکن دو ما و نه روز است که زیر نظر کادر پزشکی استقلال در کلینیک مشغول درمان است و به همین دلیل باید تا آذرماه برای بازگشت به میادین تحت درمان باشد.

 

منصوریان بعد از شنیدن اظهارات رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال با روزبه چشمی صحبت کرد و جویای احوال وی شد. قرار است منصوریان در خصوص این بازیکن تصمیم گیری کند و شایعه شده سرمربی استقلال تا نیم فصل که چشمی نمی‌رسد او را از فهرست خارج کرده و دوباره در نیم فصل دوم وی را به لیست آبی پوشان اضافه کند.

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:51 PM | نویسنده : کیانا |

 

سرپرست فصل گذشته تیم فوتبال استقلال ادعا می کند که منصوریان هنوز لیستی برای بازیکنان خروجی خود تهییه نکرده است.


 

منصور پورحیدری در این باره به "ورزش سه" گفت: من چند روزی گرفتار مسائل شخصی بودم و تنها دقایقی فرصت کردم که با منصوریان صحبت کنم. تا جایی که من می دانم منصوریان هنوز تصمیم نهایی در مورد لیست خروجی اش نگرفته است و قرار است امشب یا فردا ما جلسه ای برگزار کنیم و در پایان جلسه من راحت تر می توانم جواب شما را بدهم.


او در مورد این که گفته می شود تعدادی از بازیکنان قدیمی استقلال در لیست خروج منصوریان قرار دارند هم گفت: من چیزی نشنیده ام. به هرحال بازیکنانی که به آخر فوتبالشان رسیده اند طبیعی است که بروند و هرسال هم این اتفاق ها می افتد اما به هرحال به طور قطع منصوریان بازیکنانی که نیاز داشته باشد را نگه می دارد.

 


سرپرست فصل گذشته استقلال در مورد اینکه وزیر ورزش اعلام کرده است بازیکنان جدید این تیم قراردادهای نجومی امضا کرده اند هم گفت: هرگز چنین چیزی درست نیست. استقلال اصلا از این پول ها ندارد که به بازیکنانش پول های میلیاردی بدهد.


پورحیدری در باره اینکه بازیکنان جدید این تیم هنوز پولی بابت پیش قراردادشان دریافت نکرده اند و این مساله ممکن است دردسرساز شود هم گفت: این موضوع مهم نیست و صد در صد باشگاه تا زمان ثبت قراردادشان مبلغ توافق شده را به آنها می دهد. از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:50 PM | نویسنده : کیانا |

 

استقلال با شرکت تولد کننده لباس هایش برای فصل آینده قرارداد امضا کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال بعد از یک فصل همکاری با شرکت 361 درجه قرارداد خود را با این کمپانی تولید پوشاک ورزشی فسخ کرد و از این به بعد شرکت لی نینگ لباس های استقلال را برای فصل آینده در تمام رده ها تولید خواهد کرد.


لی نینگ اسپانسر کمیته ملی المپیک هم هست و بهرام افشارزاده به واسطه رابطه نزدیکش با این کمیته با این برند برای فصل آینده قرارداد امضا کرده است.

 

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:45 PM | نویسنده : کیانا |

 

لیونل مسی، ستاره تیم ملی آرژانتین، امروز هم جدا هم از سایر اعضای تیمش تمرین کرد.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، ستاره بارسا به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر، نتوانست تیمش را در پیروزی 2-‏‏1 مقابل شیلی همراه کند و اکنون جراردو مارتینو، سرمربی آلبی سلسته امیدوار است که او بتواند خودش ‏را به دیدار روز جمعه مقابل پاناما برساند. ‏

 

 


با این وجود، او امروز هم جدا از هم تیمی هایش در تمرین شرکت کرد و به نظر می رسد که او هنوز راه ‏زیادی تا رسیدن به آمادگی دارد .‏ لوکاس بیلیا، هافبک لاتزیو هم دیگر بازیکنی بود که امروز به طور انفردی تمرین کرد. او که از ناحیه ‏همسترینگ آسیب دیده، دیدار با شیلی را از دست داد.‏



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:39 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه در کتابی که فروشش صرف امور خیریه خواهد شد، در مورد روش جالبش برای کاهش استرس و فشار روانی صحبت کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، انریکه دو فصل پیش هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و تاکنون با این تیم فاتح 8 جام شده است. او در اولین فصل حضورش تا آستانه اخراج نیز پیش رفت و برای مقطعی با مسی به مشکل برخورد کرده بود.

 

 

 

انریکه که همواره با روانشناس مخصوصش در ارتباط است، در این کتاب که نقل قول هایی از 41 شخصیتی که در دوی ماراتون شرکت کرده اند آورده شده، در مورد روشش برای مقابله با استرس گفت:" دویدن و دوچرخه سواری بهترین تراپی برای من هستند. اینکه به خودتان چیزی که دوست دارید را هدیه کنید، بهترین راه مقابله با فشارهای روانی است.

وقتی می دوم، انواع و اقسام تاکتیک های مختلف را در ذهنم مرور می کنم. در هنگام دویدن، خودم را از فشار خارج می کنم و به یک آرامش واقعی می رسم. در بدترین روزها و در بدترین فشارها به دویدن پناه می برم و اکثر مواقع نیز نتیجه گرفته ام."

 



تاريخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395 | 4:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

ستاره آرژانتینی پیراهن های اختصاصی و امضا شده برای ساشا و مالیا، دخترهای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، فرستاد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اوباما در سفر اخیرش به آرژانتین، فاش کرد که دخترانش از او خواسته اند ملاقاتی با لیونل مسی ترتیب بدهد اما به دلیل حضور او در اردوی آلبی سلسته، این اتفاق رخ نداد. اکنون ستاره بارسا با فرستادن پیراهن هایی که نام ساشا و مالیا روی آن نوشته شده، آنها را به بخشی از آرزوی شان رساند.




تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 3:22 PM | نویسنده : کیانا |

 

کاپیتان استقلال پاسخ سرمربی سابق این باشگاه را داد.


 

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی روز گذشته با حضور در برنامه شب‌های فوتبالی پرده از اختلافش با مهدی رحمتی کاپیتان فعلی استقلال برداشت. او مدعی شد که برای بازگشت رحمتی به تیم‌ملی پادرمیانی کرده است و هیچ مشکلی با او نداشته.  او در ادامه ادعا کرد که مهدی رحمتی زمان تمدید قرارداد با استقلال شرط کرده بوده که حمید بابازاده باید به عنوان مربی دروازه‌بان‌های استقلال انتخاب شود و کریم بوستانی باید از این تیم جدا شود و چون این فراتر از درخواست یک بازیکن بوده او قبول نکرده است. 

اما مهدی رحمتی که در این سال‌ها نشان داده هرگز حاضر نیست رابطه‌اش را با امیر قلعه‌نویی بهبود ببخشد امروز پاسخ تندی در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات سرمربی فعلی تراکتورسازی داد: بازی‌های نخ‌نما شده، نقشه‌های تکراری با نقاب‌های فریبنده. اما من و هواداران واقعی استقلال امروز به فوتبال نرسیدیم که فریب این ترفندها را بخوریم. بعد از بازی با پدیده حرف‌هایی زدم که خیلی زود نشانه‌هایش را دیدیم. واقعیت و مستندات افشا خواهد شد پس فعلا به استقلال فکر می‌کنیم تا به  وقتش خاطرات شنیدنی از افراد و اطرافیانشان را تعریف کنیم و نقاب از چهره آنها برداریم. حرف نزده را همیشه می‌توان زد.


 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 3:0 PM | نویسنده : کیانا |

 

یوهان کرویف، اسطوره هلندی،‌ نه تنها بارسا را دچار تغییر تحولات بزرگ کرد، بلکه دیدار بزرگ فوتبال اسپانیا یعنی ال‌کلاسیکو را نیز دستخوش تغییرات زیادی کرده است.


 

به گزارش "ورزش سه"،‌ پیش از حضور او در بارسا در سال 1973،‌رئال مادرید با اختلاف نسبت به رقیب خود،‌هم در آمار جام‌های کسب کرده و هم پیروزی های رو در رو پیشتاز بود. حضور ستاره هلندی باعث شد تا دشمن قدیمی رئال،‌جانی تازه بگیرد.
داستان شماره 14 افسانه ای در تقابل با رئال حتی پیش از حضورش در بارسلونا شروع شد. پیش از سال 1973، آژاکس با درخشش کرویف 3 قهرمانی پیاپی اروپا را کسب کرده بود. با باز شدن مرزهای فوتبال اسپانیا،‌نقل و انتقالات شروع شد و تیم‌های اسپانیایی به دنبال جذب ستاره‌های جدید در فوتبال هلند بودند. سرآمد این تیم ها رئال بود که برای جانشینی آلفردو دی آستفانو،‌به دنبال جذب کرویف بود. دو باشگاه آژاکس و رئال بر سر این انتقال به توافق رسیدند و به نظر کار تمام بود ولی تنها یک موضوع بود که این انتقال را به هم زد؛ تمرد کرویف.  کرویف از مدیریت باشگاه ناراضی بود و از انتقال به "کاسابلانکا" سر باز زد. اینجا بود که بارسا وارد صحنه شد. کرویف بر انتقال به بارسا پافشاری کرد و پس از مذاکراتی سخت،‌باشگاه کاتالان با پرداخت 60 میلیون پزوتا،‌ستاره هلندی را جذب کرد.





کرویف در فصل اول حضورش در بارسا مقابل رئال آمار خوبی داشت. او در بازی اولش گلزنی کرد و کاتالان‌ها معقتدند که گل دوم او به رئال،‌یک نقطه عطف در تاریخ باشگاه‌شان است. بارسا در آن بازی موفق شد 5-0 رئال را در جهنم سوزانش یعنی برنابئو شکست دهد. خوان مانوئل آسنسی گل اول را در دقیقه 30 به ثمر رساند و 9 دقیقه بعد،‌کرویف توانست گل دوم را که یکی از بهترین گل‌های تاریخ ال‌کلاسیکو هاست بزند و در همان دومین تقابلش با رئال،‌قدرتش را به رخ این تیم بکشد.
در سال 1975، رینوس میشل نیمکت بارسا را ترک کرد تا انگیزه های کرویف برای ادامه در بارسا به حداقل برسد. نه فقط جدایی مربی که به خوبی او و فوتبالش را درک می‌کرد،‌ بلکه شکست در فینال جام جهانی مقابل آلمان غربی ناراحتی عمیقی در کرویف به وجود آورده بود. در حالی که بسیاری معتقدند میشل کسی بود که زمینه ساز حضور کرویف در نوکمپ بود،ولی تمجید ها باید به سوی ویک باکینگهام برود،‌کسی که او را در هلند کشف کرد و پایه گذار فلسفه ای بود که در حال حاضر در بارسا جاری است. گفته می‌شد جدایی رینوس ضربه بزرگی به کرویف خواهد زد ولی در عمل،‌برعکس این اتفاق رخ داد.
در هر صورت،‌سرمربی هلندی فصل بعد به نیمکت بارسا برگشت و آبی اناری ها در دیدار رفت،‌3-1 در ال‌کلاسیکو به پیروزی رسیدند و در دیدار برگشت به تساوی 1-1 تن دادند. یکی از بهترین بازیکنان تاریخ اروپا در هر دو بازی گلزنی کرد. او نتایج ال‌کلاسیکو ها را به نفع بارسا چرخاند. 8 بازی انجام داد که در 4 بازی آن به پیروزی رسید، در دو بازی به تساوی دست پیدا کرد و دو شکست به دست آورد. او سه گل زد و در عرض 5 سال،قهرمان لالیگا و کوپا دل ری شد.
او پس از بارسا مدتی به آمریکا رفت،‌سپس به لوانته پیوست و در نهایت به هلند بازگشت. او کفش‌هایش را آویخت و مربی گری را شروع کرد،‌یک تصمیم هوشمندانه. در ابتدای فصل 89-1988 به بارسلونا بازگشت و انتقالی در این تیم به وجود آورد که امروزه نیز شاهد اثرات آن هستیم. اگر ارزش‌های او به عنوان بازیکن فوق‌العاده بود، میراث او به عنوان مربی بی نظیر بوده است.




او در 16 ال‌کلاسیکو هدایت بارسا را بر عهده داشت که در 7 بازی به پیروزی رسید،‌4 تساوی کسب کرد و 5 شکست نیز در کارنامه دارد که همچنان آمار مثبتی برای اوست. بدون تاثیرگذاری او در آن دوره،‌ بارسلونا امروز در جایگاه فعلی اش قرار نداشت. در دهه 90،‌بارسلونا اولین قهرمانی اروپا را به دست آورد و با بازی‌های زیبایش هواداران زیادی جذب کرد. کرویف بارسا را به نقشه فوتبال دنیا آورد و  یک اثر بزرگ خلق کرد: او آبی اناری‌ها را از زیر سایه رئال مادرید بیرون کشید.
کسی که روز شنبه در ال‌کلاسیکو، مراسم ویژه ای برایش برگزار خواهد شد،‌درباره اسطوره تیم رقیبش یعنی دی‌استفانو گفته بود:" من همیشه هوادار دی استفانو بودم. تنها کسی که در تمام طول عمرم از او درخواست امضا کردم،‌دی استفانو بود." مسلما کرویف بیش از هر کس دیگری روح این دیدار جذاب و تاریخی را درک کرده است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:51 PM | نویسنده : کیانا |

 

روزنامه‌های امروز اسپانیا،تیترهای اصلی خود را به ال‌کلاسیکو اختصاص داده اند.


 

به گزارش "ورزش سه"،‌تقابل دو تیم بارسلونا و رئال مادرید،‌تیتر یک روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده است.
 




روزنامه مارکا چاپ مادرید با تیتر " ال‌کلاسیکو هیچگاه فراموش نمی‌شود" به تقابل زیدان و انریکه به عنوان مربیان رئال و بارسا اشاره دارد.




روزنامه آ.اس چاپ مادرید نیز صفحه اول خود را به دیدار امروز رئال مادرید و بارسلونا اختصاص داده است.




روزنامه موندو دپورتیوو با تیتر " از برو، بازیکن و لذت ببر" از بازیکنان بارسا خواسته به خاطر یوهان کرویف، در دیدار امشب به پیروزی برسند.




روزنامه اسپورت با تیتر " امروز با 12 یار بازی می‌کنیم" به مراسم درنظر گرفته شده برای یوهان کرویف و درگذشت او پرداخته است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:49 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا و روال مادرید بار دیگر جدالی نفس گیر را مقابل یکدیگر در دیدار موسوم به ال کلاسیکو برگزار می کنند.


 

به گزارش "ورزش سه"، اختلاف 10 امتیازی در صدر جدول شاید از لحاظ رقابتی دیدار بارسلونا و رئال مادرید را تحت تاثیر قرار داده باشد، اما حساسیت های موجود این دیدار کلاسیک باعث می شود تا هر دو تیم با تمام قوا و نیرو وارد میدان شوند.

ترکیب احتمالی بارسلونا

بارسلونا پس از دیدارهای ملی هفته گذشته با خبرهای بد و خوب متفاوتی رو به رو شد. خبر خوشحال کننده این بود که لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار همگی بدون هیچ مصدومیتی و با آمادگی کامل به اردوی بارسلونا بازگشتند اما خبر بد مصدومیت شدید جرمی متئو بود که باعث شد این مدافع فرانسوی ادامه فصل را از دست بدهد. مصدومیت متئو از این لحاظ برای بارسلونا ناگوار است که این بازیکن ذخیره اول تمامی مدافعان بارسلونا محسوب می شود. با این حال ترکیب اصلی خط دفاع انریکه دچار تغییر نخواهد شد و او با چهار مرد همیشگی اش یعنی آلبا، پیکه، ماسکرانو و دنی آلوس وارد میدان می شود. در خط میانی مطابق انتظار شاهد حضور بوسکتس، اینیستا و ایوان راکیتیچ در کنار یکدیگر هستیم و خط حمله بارسلونا نیز همچون همیشه با مثلث MSN تزیین خواهد شد.





ترکیب 
احتمالی رئال مادرید

بازگشت راموس به آمادگی باعث شده تا زیدان با خیالی آسوده از زوج او و په په در مرکز خط دفاعی استفاده کند. مارسلو همچون همیشه انتخاب اول در سمت چپ خط دفاعی خواهد بود و دانیلو نیز در سمت راست قرار خواهد گرفت. در خط میانی احتمال حضور کاسمیرو بالا است و این هافبک در کنار تونی کروس و لوکا مودریچ به میدان خواهد رفت. در خط حمله نیز ما بار دیگر شاهد مثلث BBC خواهیم بود که قصد دارد رقابت نزدیکی با بهترین مثلث فعلی فوتبال دنیا در خط حمله داشته باشد.





بارسلونا چگونه می تواند به رئال ضربه بزند؟

نقطه ضعف اصلی رئال مادرید همان طور که از آمار پیدا است، خط دفاعی این تیم است. رئال بیشتر از تمامی تیم هایی که در رتبه های اول تا چهارم حدول رده بندی لالیگا قرار گرفته اند، گل دریافت کرده و همین مسئله وضعیت ناپایدار خط دفاعی را اثبات می کند. دانیلو هنوز نتوانسته تبدیل به آن مدافع مورد انتظار شود و مارسلو نیز همواره تمایلات هجومی اش باعث می شود تا در خط دفاعی فضای زیادی را برای حریفان خالی بگذارد. کاسمیرو گرچه نشان داده بهتر از تونی کروس می تواند در پست هافبک تدافعی بازی کند اما دیدارهایی همچون دیدار مقابل رم نشان می دهد که این بازیکن نیز هنوز در برابر تیم های قدرتمند گزینه قابل اتکایی به حساب نمی آید.






رئال چگونه می تواند به بارسا ضربه بزند؟

تیم هایی که در فصل جاری توانسته اند با پرس سنگین، سرخیو بوسکتس و مدافعان بارسلونا را تحت فشار قرار دهند، همواره موفقیت بهتری مقابل بارسا داشته اند. رئال مادرید نیز در دیدار ال کلاسیکو باید روی فشار مثلث خط حمله اش روی خط دفاعی بارسا و همچنین سرخیو بوسکتس حساب کند. کریم بنزما می تواند در دیدار شنبه شب نقشی کلیدی را با تحت فشار قرار دادن سرخیو بوسکتس در جلوی خط دفاع ایفا کند و گرت بیل و کریس رونالدو نیز باید شب پر فشاری را سپری کنند.

نبردهای کلیدی:

گرت بیل - جوردی آلبا


جوردی آلبا به علت مصدومیتی که دارد در بهترین شرایط خود نیست و این مسئله می تواند در جدال مقابل گرت بیل کلیدی باشد. آلبا سرعت مقابله با بیل را دارد اما از لحاظ فیزیکی با توجه به مصدومیتش کار می تواند برای او دشوار شود. انریکه مجبور است از آلبا استفاده کند چرا که گزینه مورد اعتمادی برای جانشینی با توجه به مصدومیت متئو و همچنین آدریانو، ندارد.





سرخیو راموس - لوئیس سوارز

سوارز چندی پیش از راموس به عنوان یکی از 3 مدافع سرسخت دنیا یاد کرده بود و او بار دیگر باید جدال مقابل این مدافع اسپانیایی را بپذیرد. راموس در بهترین فصل دوران حرفه ایش قرار ندارد اما تجربه و استاندارد  همواره بالایش می تواند به کمک رئال بیاید.

ایوان راکیتیچ - تونی کروس

تونی کروس مجددا به پست مورد علاقه خود بازگشته و فرصت بیشتری برای حرکت رو به جلو پیدا می کند. ایوان راکیتیچ در بارسلونا نیز بازیکن مهمی در پر کردن فضاهای خط میانی محسوب می شود. جدال کروس به جلو آمده و راکیتیچ می تواند از جدال های مهم دیدار ال کلاسیکو باشد.


نیمکت ذخیره ها:

وضعیت رئال مادرید بدون شک با توجه به مهره هایی همچون خامس رودریگس، ایسکو و لوکاس وازکز روی نیمت از بارسلونا بهتر است. نیمکت ضعیف بارسلونا همواره از مسائلی بوده که مورد انتقاد  قرار می گیرد. با این حال به قدری 11 مرد درون زمین برای بارسلونا فوق العاده کار می کنند که هیچ گاه این مسئله به چشم نمی آید. باید دید در ال کلاسیکو بارسلونا تا چه اندازه محتاج نیمکت ذخیره های خود خواهد شد.

فراموش نکنید: رونالدو و مسی...

فراتز از تمامی مسائل تاکتیکی، طی این سال ها جدال مهمی میان کریس رونالدو و لیونل مسی در ال کلاسیکوها وجود داشته است. رونالدو همواره بازیکن خطرناکی در نوکمپ بوده است. او 9 گل از گل هایش در ال کلاسیکو را در این ورزشگاه به ثمر رسانده و باز هم می تواند خطرناک ظاهر شود. لیونل مسی با 22 گل زده در تعقیب رونالدو 28 گله است و قصد دارد این بار جدال آقای گلی را به او واگذار نکند.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:47 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا امشب در حالی در ال کلاسیکو میزبان رئال مادرید خواهد بود که 10 امتیاز از رقیب قدیمی پیش هستند.


 

به گزارش "ورزش سه"،در فاصله 8 هفته به پایان رقابت های لالیگا، این آخرین فرصت رئال برای کاهش فاصله با بارسا و زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی است؛ بنابراین انتظار می رود کهکشانی ها نمایش متفاوتی نسبت به آنچه در دیدار رفت داشتند، ارائه بدهند.


بارسلونا

تیم غیر قابل مهار بارسلونا طی 2 فصل اخیر همچنان از بهترین فرم خود بهره می برد. فرمی که تا پیش از این شاید تنها پپ گواردیولا توانسته بود در تیم به وجود بیاورد. لوئیس انریکه و شاگردانش البته در آخرین دیدار خود در لالیگا مقابل ویارئال با تساوی 2-2 متوقف شدند اما این نتیجه هم نمی تواند تاثیری در فرم ایده آل آن ها داشته باشد.
 MSN مخوف همچنان حرف اول را در دنیای فوتبال می زند. لوئیس سوارز در کنار مسی و نیمار، آماده ترین مهاجمان حال حاضر دنیا هستند و هر خط دفاعی را در کره خاکی می توانند دچار چالش کنند.دغدغه اصلی لوئیس انریکه در این دیدار مربوط به خط دفاعی می شود. جایی که با مصدومیت آدریانو و متئو، این تیم دچار کمبود مهره در کناره های خط دفاع شده است. 





رسیدن جوردی آلبا به این دیدار خبر خوبی برای انریکه محسوب می شود اما در صورت به وجود آمدن مصدومیت در طول بازی، سرمربی اسپانیایی دست چندان بازی در کناره های خط دفاعی خود ندارد. بارسلونا هر 2 بازی آخر خود را مقابل رئال مادرید پیروز از میدان خارج شده و از روحیه خوبی مقابل این تیم برخوردار است. ال کلاسیکو فارغ از جایگاه دو تیم در جدول رده بندی یک جدال حیثیتی است و قطعا لوئیس انریکه می داند که شکست در این دیدار حیثیتی می تواند در این مقطح حساس زمانی، روحیه بازیکنان و هواداران تیم را پایین بیاورد.

رئال مادرید

رئال مادرید زیر نظر زیدان رفته رفته به هماهنگی لازم نزدیک می شود. آن ها در آخرین دیدار خود در برنابئو بازی زیبا و شناوری را مقابل سویا انجام دادند تا نشان دهند در مسیر پیشرفت قرار دارند. زیدان پس از مدت ها می تواند از ترکیب مورد علاقه اش در خط حمله استفاده کند. BBC معروف شاید برگ برنده رئال مادرید در دیدار ال کلاسیکو باشد. 
گرت بیل رفته رفته به مرز آمادگی نزدیک شده و بنزما نیز همواره کیفیت استانداردی را از خود نشان می دهد. کریستیانو رونالدو نیز انگیزه های دوچندانی در نوکمپ دارد و این بار نیز مطمئنا از چند برابر توان خود برای موفقیت مقابل بارسلونا استفاده خواهد کرد. مهم ترین چالش زیدان خط میانی خواهد بود. جایی که او باید تصمیم گیری کند کدام بازیکنان در ترکیب تیم قرار گیرند. از میان کاسمیرو، خامس رودریگس و ایسکو به احتمال فراوان تنها 1 بازیکن در کنار تونی کروس و مودریچ قرار خواهد گرفت که با توجه به دشواری های بازی در نوکمپ به نظر می رسد این بازیکن کاسمیرو باشد. آمادگی راموس مهم ترین خبر برای زیدان محسوب می شود. 





کاپیتان رئال به مرز آمادگی لازم رسیده و مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد. رئال مادرید بازی رفت را با چهار گل مغلوب شده و به خوبی می داند برای به دست آوردن دل هوادارانش، دست کم نباید در نوکمپ مغلوب بارسلونا شود. کسب یک نتیجه ایده آل در نوکمپ می تواند تاثیر زیادی در ادامه فصل رئال مادرید داشته باشد. فصلی که هر چند در لالیگا و کوپا دل ری خوشایند نبوده، اما تیم همچنان در لیگ قهرمانان اروپا وضعیت خوبی قرار دارد.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:43 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، امیدوار است که تیمش با پیروزی در ال کلاسیکو، به امیدهای رئال ‏برای قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا پایان بدهد.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسا در فاصله 8 هفته تا پایان رقابت های این فصل لالیگا، با 10 امتیاز ‏برتری نسبت به رئال، در صدر جدول قرار دارد؛ ضمن اینکه آنها 9 امتیاز هم از اتلتیکو بیشتر دارند. ‏انریکه بی صبرانه منتظر دیدار فردا شب است و معتقد است پیروزی در این دیدار، شانسی برای رئال ‏برای قهرمانی در این فصل لالیگا باقی نمی گذارد.‏
او به خبرنگاران گفت:" امیدواریم که نمایش فوق العاده ای باشد و تیم برتر، پیروز شود. برای یک هوادار ‏بارسا، چیزی بیش از پیروزی مقابل رئال، هیجان انگیز نیست. برای یک بازیکن بارسا هم همینطور است. ‏
اگر آنها را شکست بدهیم، رئال دیگر نمی تواند قهرمان لالیگا شود. مایلیم کار آنها را تمام کنیم. برای ‏قهرمانی در لالیگا به ثبات نیاز است. ما در صدر جدول قرار داریم زیرا شایسته آن هستیم. تنها چیزی که ‏هنوز به ان نرسیدیم، جامی است که در پایان فصل می دهند و ما برای رسیدن به آن، به سه امتیاز دیدار ‏فردا نیاز داریم.‏
نمی دانم اگر رئال را شکست بدهیم، آنها به کورس قهرمانی برمی گردند یا نه. من تنها به پیروزی فکر ‏می کنم. این دیدار دشواری برای هر دو تیم خواهد بود. بارسا و رئال، بهترین تیم های دنیا هستند."‏

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، در آستانه دیدار تیمش مقابل رئال مادرید، رکورد گلزنی لیونل مسی را ‏مورد تحسین قرار داد.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، مسی که 449 گل برای بارسا و 50 گل برای تیم ملی آرژانتین به ثمر رساند، ‏می تواند با گلزنی در دیدار فردا، آمار گلزنی اش را به 500 برساند. انریکه آمار ستاره تیمش را بی نظیر ‏می داند و معتقد است بازیکنان دیگر حتی با احتساب گل های بازی های تمرینی شان هم به این تعداد گل ‏نمی رسند. ‏
او به خبرنگاران گفت:" اینکه مسی در آستانه رسیدن به 500 گلش در دوران حرفه ای است، چیزی از ‏کهکشان دیگر است. بازیکنان معمولی حتی اگر گل های تمرینات شان را هم محاسبه کنند، به این تعداد ‏نمی رسند. من چهره مسی و سایر بازیکنان را دیده ام. آنها دیوانه بازی کردن و پیروزی در ال کلاسیکو ‏هستند."‏
دیدار بارسا و رئال، رویارویی مثلث های هجومی دو تیم هم هست اما انریکه اعتقاد دارند ‏MSN‏ و ‏BBC‏ ‏بدون هم تیمی های شان نمی توانند بدرخشند.‏
‏" این دیدار تنها به ‏MSN‏ و ‏BBC‏ نیست. این دیداری بین دو تیم است. به خاطر همه کارهایی که آنها ‏برای تیم انجام داده اند، این مثلث هجومی به حمایت بقیه تیم نیاز دارند. مهم است که در سراسر دیدار ‏انسجام مان را حفظ کنیم. امیدوارم مسی، سوارز و نیمار در سطح همیشگی شان بازی کنند."‏

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:37 PM | نویسنده : کیانا |

 

نگاهی به آمار و ارقام همیشه می تواند در آستانه دیدار بزرگی همچون ال کلاسیکو جذاب و کلیدی باشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، اعداد همچون همیشه نقشی کلیدی در فوتبال بازی می کنند. در آستانه دیدار بزرگ بارسلونا و رئال مادرید، نگاهی می اندازیم به اعدادی مهم که می توانند نقش کلیدی را در سرنوشت این دیدار ایفا کنند.




0 - بارسلونا هیچ گاه نتوانسته زمانی که در صدر جدول رده بندی رقابت های لالیگا حضور داشته و 10 امتیاز یا بیشتر با رئال مادرید در جدول رده بندی فاصله داشته، این تیم را شکست دهد. بارسلونا 3 بار در چنین شرایطی مقابل رئال قرار گرفته که 1 تساوی و 2 شکست به دست آورده است.

1 - بارسلونا تنها در 1 دیدار از 7 دیدار گذشته خود در نوکمپ مقابل رئال مادرید شکست خورده است. آن ها 5 دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و یک تساوی نیز به دست آورده اند.

3.22 - میانگین گل های زده در دیدار ال کلاسیکو طی 171 بازی 3.22 است. پر تکرار ترین نتیجه در این دیدارها، نتیجه 2-1 به نفع رئال مادرید بوده که 18 بار تکرار شده است.

4 - هر چهار کارت قرمز در دیدارهای اخیر ال کلاسیکو سهم بازیکنان رئال ماردید بوده که نشان می دهد این تیم بازی پر فشار تری را در دستور کار قرار می دهد.

تقابل لوئیس انریکه و زین الدن زیدان

1 - این اولین تقابل انریکه و زیدان به عنوان سرمربی مقابل یکدیگر است.

2 - تعداد گل هایی که زین الدین زیدان مقابل بارسلونا طی دوران بازی اش به ثمر رسانده و لوئیس انریکه نیز در ترکیب بارسلونا حضور داشته است.

5 - انریکه و زیدان 5 بار به عنوان بازیکن مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم هر کدام 1 پیروزی بوده و 3 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.





14 - لیونل مسی 14 بار طی 19 دیدار مقابل رئال مادرید گلزنی کرده است. رونالدو 12 بار مقابل بارسلونا گلزنی کرده  که البته 6 دیدار نیز کمتر از مسی انجام داده است.

38 - لوئیس سوارز در 38 گل از گل های تیمش در رقابت های لالیگا در فصل جاری سهیم بوده که بیش ترین مقدار در بین تمامی بازیکنان حاضر در رقابت های لالیگا محسوب می شود.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:34 PM | نویسنده : کیانا |

 

ال‌کلاسیکو از آن دست بازی هایی است که معمولاً برنده دارد. همین مساله هم هست که باعث می شود حس انتقام جویی در آن از هر مسابقه دیگری بیشتر باشد.


 

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه همواره تیمی که در آخرین تقابل بازنده بوده، با انگیزه انتقام پای به الکلاسیکوی بعدی می گذارد تا برابر دشمن دیرینه از خود اعاده حیثیت کند. بزرگترین هدف رئال در نوکمپ که باید آن را انجام دهد و شکست در خانه آن هم با 4 گل را به فراموشی بسپرد نیز همین کار است، گرفتن انتقام!

لالیگا

لیگ اسپانیا شنبه شب شاهد الکلاسیکوی شماره 172 خود است. رئال با 71 پیروزی، 3 برد بیشتر از بارسا در مجموع الکلاسیکوهای لالیگا دارد اما اختلاف ده امتیازی دو تیم در پایان هفته سی اُم شانسی برای قهرمانی پایتخت نشینان باقی نگذاشته است. شاید تکلیف لیگا تا حدود زیادی مشخص باشد اما نتیجه الکلاسیکو از هر چیزی مهمتر است، حتی قهرمانی لالیگا!

کریستیانو رونالدو

CR7 به اندازه شماره پیراهنش در لالیگا به بارسلونا گل زده است. جالب آنکه هفتمین گل لالیگایی کریستیانو در آخرین مصاف دو تیم در نوکمپ به ثمر رسیده است و همین عامل سبب شده تا زیدان روی گلزنی بهترین بازیکنش حساب بیشتری باز کند. سومین گلزن برتر تاریخ الکلاسیکو، برای آنکه تعداد گل های زده خود را به اسطوره باشگاه مادریدی یعنی دی استفانو برساند به هت تریک احتیاج دارد. کاری که تا به حال در الکلاسیکو موفق به انجامش نشده و اگر مصاف شنبه شب را برای این کار انتخاب کند، می تواند پی چی چی را نیز در پایان فصل به نام خود سند بزند، به نام CR7 (کریستیانو رونالدو)

لیونل مسی

مسی در سه الکلاسیکوی اخیر در لیگا موفق به گلزنی نشده است و اگر می خواهد ناکامی اش در الکلاسیکوهای لالیگایی که در نوکمپ برگزار شده هم به عدد سه نرسد باید پانزدهمین گلش به رئال مادرید در مصاف های لیگی را وارد دروازه شاگردان زیزو کند. البته هر اتفاقی هم در دیدار بزرگ هفته سی و یکم فصل 16-2015 بیافتد، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو فوق ستاره آرژانتینی است، و فقط یک نام در صدر برترین گلزنان الکلاسیکوست: لیونل مسی.

اولین تجربه

آردا توران و الکس ویدال، تنها کسانی نیستند که برای اولین بار طعم حضور در الکلاسیکو را می چشند. اسطوره فوتبال فرانسه که حالا روی نیمکت سرمربیگری کهکشانی ها می نشنید در قامت مربی، الکلاسیکو اولی محسوب می شود. باید منتظر ماند و دید الکلاسیکو سکوی پرتاب زیزو در مربیگری خواهد بود یا این بازی او را برای همیشه از فکر تکرار افتخارات دوران بازی به عنوان سرمربی بیرون خواهد آورد. یادمان نرود، مهمترین چالش مربیان با تجربه تری چون آنجلوتی و مورینیو نیز همین مسابقه بود، جایی که کار بنیتس را هم ساخت؛ الکلاسیکو در اولین تجربه.

لوییس سوارز

سوارز اروگوئه ای این شانس را دارد تا پس از شش فصل و برای اولین بار در حضور مسی و رونالدو عنوان پی چی چی را از آن خود کند. این دلیل خوبی است تا منتظر درخشش مهاجم سرحال آبی اناری ها در الکلاسیکو باشیم. او در سه بازی، سه گل به رئالی ها زده است و به همین دلیل بی شک بهترین انتخاب برای سنت شکنی در کسب ال پی چی چی کسی نیست جز لوئیس سوارز.

یوهان کرویف 

یاد او در دل کاتالان ها همیشه زنده است اما یوهان کرویف اسطوره ای، بزرگترین غایب الکلاسیکوی پیش روست. او که پس از بازنشستگی همواره اظهارنظرهای جالبی پیش از این جدال بزرگ و حساس داشت، این بار نیست تا درباره بزرگترین بازی فصل حرفی بزند. الکلاسیکو بدون او چیزی کم داشت و به همین خاطر هم طرفداران بارسلونا قصد دارند یاد او را در این دیدار زنده نگه دارند. موزاییک برگزیده هواداران بارسا برای این بازی خاص هم خطاب به پدر فوتبالیشان است: Gràcies Johan  گراسیا یوهان!

کیلور ناواس

کاستاریکایی ها معتقدند حالا باید کاسیاس را فراموش کنید. کیلور ناواس 29 ساله با عکس العمل های خارق العاده و خیره کننده اش می تواند تا سال ها سنگربان رئال مادرید باشد. شاید به همین خاطر هم خرید دروازبان، دیگر اولویت مادریدی ها نیست. آنها تا حدود زیادی در الکلاسیکو و مقاومت برابر مثلث مرگبار MSN هم به توانایی های او دل بسته اند. به شماره یک، به کیلور ناواس.

ویروس فیفا

وقفه هایی که بازی های ملی در طی مسابقات باشگاهی ایجاد می کند به ویروس فیفا موسوم است. الکلاسیکوی شماره 172 لالیگا هم ازین ویروس در امان نماند. متئو، راموس، راکیتیچ، آلبا و ... بازیکنانی هستند که در فیفا دی اخیر با مصدومیت مواجه شدند تا شاید بازی حیثیتی بارسا-رئال را از دست بدهند. حالا چالش انریکه و زیدان این است که آنها حتی اگر به بازی گرفته شوند نتوانند کیفیت لازم را ارائه دهند چرا که پس از بازی های سنگین ملی، مبتلا هستند به ویروس فیفا!

 




تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:32 PM | نویسنده : کیانا |

 

کاپیتان استقلال برای بازی با استقلال خوزستان به اهواز سفر می کند.


 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی که به دلیل دو اخطاره شدن بازی با استقلال خوزستان رو از دست داده است برای روحیه دادن به بازیکنان به اهواز سفر می کند.

در این بازی وحید طالب لو با تجربه از دروازه استقلال محافظت خواهدکرد.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:25 PM | نویسنده : کیانا |

 

هشت ساعت و پنج دقیقه تا ال کلاسیکو زمان باقی است و مطابق تمام 7 سال اخیر، تمام نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته شده است؛ دو بازیکنی که امید اول گلزنی رئال و بارسلونا هستند.


 

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو فصل جاری را پرنوسان آغاز کرد و در 6 بازی ابتدایی رئال تنها در یک بازی موفق به گلزنی شد(5 گل به اسپانیول). او هم اکنون آقای گل لالیگاست با این حال بدین متهم می شود که در بازی های بزرگ و تعیین کننده موثر واقع نمی شود که البته با نگاهی به آمار وی در این فصل حرف چندان بیراهی هم نیست. وضعیت مسی اما به گونه ای دیگر است. او نسبت به رونالدو گل های کمتری به ثمر رسانده اما همواره در بازی های بزرگ بارسلونا نقشی تعیین کننده ایفا کرده و موفق به گلزنی نیز شده است.




روز شنبه رئال و بارسا در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت و باطبع نگاه ها به رونالدو و مسی دوخته خواهد شد. سال 2009 و از زمانیکه رونالدو به رئال مادرید پیوست، به واسطه رقابت او و مسی، هیجان مضاعفی بر ال کلاسیکو حاکم شده است.

این دو بازیکن تاکنون در 24 ال کلاسیکو به مصاف هم رفته اند و آمارها نشان می دهند که رونالدو در 13 بازی موفق به گلزنی شده و در مقابل مسی در 10 مسابقه. هر دو البته 15 بار موفق به بازکردن دروازه رقیب شده اند اما آمار بردهای مسی بیشتر از رونالدو است. مسی در 12 بازی پیروز شده، رونالدو در 6 بازی و شش بازی نیز به تساوی ختم شده است. 





60 درصد گل های رونالدو در نوکمپ به ثمر رسیده است(9 گل) در حالیکه مسی از 15 گلش به رئال در این مقطع 7 ساله، 10 گل را در خانه رئال به ثمر رسانده است.

فوق ستاره رئال در 5 بازی اخیرش در نوکمپ، در 4 بازی موفق به گلزنی شده و تنها در بازی رفت فصل 2013-2014 و در شکست 2-1 رئال موفق به گلزنی نشد(تک گل رئال را خسه به ثمر رساند). رونالدو در فصل 2012-2013 دو بار موفق به دبل کردن در نوکمپ شد، اولی در تساوی 2-2 دو تیم در بازی رفت لالیگا و دومی چند ماه بعد در بازی برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری که با دو گل رونالدو و تک گل واران، رئال 3-1 به پیروزی دست یافت. 





مسی با زدن 21 گل در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیوهاست و رونالدو اگر بتواند شنبه حداقل یک گل به بارسا گل بزند، با گذر از رائول، پشت سر دی استفانوی 18 گله قرار خواهد گرفت. رونالدو از زمان پیوستنش به رئال، تنها یک ال کلاسیکو را از دست داده است(فینال کوپا دل ری فصل 2013-2014 که رئال 2-1 پیروز شد) و مسی نیز در دو ال کلاسیکو غایب بوده که حاصل کار بارسا یک تساوی و یک شکست بوده است.


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:23 PM | نویسنده : کیانا |

 

آندرس اینیستا،کاپیتان بارسلونا عنوان کرد که تقابل روز شنبه دو تیم رئال مادرید و بارسلونا مثل یک فینال است.


 

به گزارش "ورزش سه"، اینیستا و هم‌تیمی‌هایش روز شنبه میزبان رئال مادرید در نوکمپ هستند و در حالی که اختلاف دو تیم 10 امتیاز است،‌اینیستا همچنان معتقد است که این بازی مثل یک فینال است و تیمش باید آن را جدی بگیرد.
او گفت:" به نظر من در این مقطع حساس نباید متفاوت با دیگر بازی‌ها با این بازی برخورد کرد. دربی ها همیشه متفاوند. مهم نیست که تیم‌ها در چه شرایطی آماده بازی می‌شوند،‌چه در موضع ضعف چه در موضع قدرت. هر دو تیم دوست دارند حریفشان را شکست دهند. فاصله زیادی تا پایان لیگ نمانده و ما می‌توانیم یک قدم رو به جلو برداریم. ولی نباید با ذهنیت اختلاف امتیاز پا به این دیدار بگذاریم. ما مثل دیگر بازی‌ها به این بازی فکر می‌کنیم. این اولین فینال از فینال‌های باقی مانده است زیرا از این به بعد تمام بازی‌ها فینال است."
اینیستا ادامه داد:" فکر می‌کنم خیلی خوب است که با جوبی مثبت و اعتماد به نفس وارد بازی شویم ولی فکر نمی‌کنم این رضایت از تیم ما خیلی هم خوب باشد. من منتظر بازی سختی هستم،‌بازی که جزئیات کوچک تعیین کننده اند. ما روی انجام بهترین بازی ممکن متمرکز هستیم. برای کسب پیروزی و نزدیک شدن به هدفمان آماده ایم ولی به حریفمان احترام می‌گذاریم زیرا شایسته آن هستند.
البته که بازی کردن در ال‌کلاسیکو پس از بازی‌های ملی ایده آل نیست ولی وقتی بازی‌های ملی در جریان باشد این موضوع طبیعی است. خیلی وقت‌ها ال‌کلاسیکو با بازی‌های ملی برخورد داشته است. بهترین حالت نیست ولی آنهایی که در اردوی تیم‌های ملی بوده اند در حال رقابت بوده اند و آنهایی که در باشگاه مانده اند ریکاوری کرده اند. چیزی بیش از این نیست."

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:19 PM | نویسنده : کیانا |

 

یوردی کرویف، فرزند یوهان کرویف فقید معتقد است که هنوز نمی توان مسی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دانست.


 

به گزارش "ورزش سه"، یوردی که پیش از پیوستن به منچستریونایتد در سال 1996 برای بارسلونا بازی می کرد، در پاسخ به سوالی در مورد مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال گفت:" دوست دارم پاسخ این سوال را وقتی بدهم که مسی از فوتبال خداحافظی کرده است. معتقدم وقتی بازیکنی هنوز فعال است، نمی توان به درستی در موردش قضاوت کرد. 

ما هر روز در مورد مسی داستان های مختلفی می شنویم. آیا او بهترین بازیکن تاریخ است؟ فکر می کنم وقتی قادر خواهیم بود بهترین پاسخ را به این سوال بدهیم که مسی کفش هایش را آویخته باشد. آن موقع بهتر خواهیم توانست در مورد دستاوردهای او قضاوت کرده و به مقایسه مسی با دیگر بزرگان تاریخ فوتبال بپردازیم. وقتی بازیکنی هنوز فوتبال بازی می کند، نمی توان در موردش قضاوت کرد؛ هرچند که بدون شک مسی بین بهترین های تاریخ فوتبال، جایگاه والایی خواهد داشت."

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:15 PM | نویسنده : کیانا |

 

لئو مسی و لوئیس سوارز پس از اتمام بازی های ملیشان به تمرینات بارسلونا بازگشتند.


 

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک هفته بود که تمرینات بارسا بدون حضور ملی پوشان انبوه این تیم پیگیری می شد. روز گذشته نیمار، براوو، رافینیا، بارترا، روبرتو، پیکه و آلبا به تمرینات بازگشتند و امروز نیز لوئیس انریکه، توانست بار دیگر مسی، سوارز، آلوس، تراشتگن، فرمالن و آردا توران را در اختیار داشته باشد. 

مسی و سوارز که درگیر بازی های آرژانتین و اروگوئه بودند، از امروز به تمرینات بارسا اضافه شدند در حالیکه تنها دو روز به ال کلاسیکو باقی مانده است. در تمرین امروز بارسلونا دو بازیکن از تیم جوانان این باشگاه به نام های موجیکا و کاروبونل نیز حضور داشتند. بارسا و رئال روز شنبه ساعت 23 در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:11 PM | نویسنده : کیانا |

 

رونالدو کومان، ستاره سابق بارسلونا و مربی حال حاضر ساوتهمپتون، در آستانه ال کلاسیکو به تمجید از تیم سابقش پرداخت.


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و رئال روز شنبه در نوکمپ به مصاف هم خواهند رفت و رونالدو کومان که بین سال های 1989 تا 1995 برای بارسا بازی می کرد،در مورد این بازی با تلویزیون بارسا به گفتگو نشست. 

او به Barca Tv گفت:" بارسا بهترین بازیکنان دنیا را در این مقطع در اختیار دارد. آنها سه بازیکن در خط حمله دارند که بی مانند هستند. مسی، نیمار و سوارز به نظر مهار نشدنی می آیند هرچند که پشت این سه بازیکن نیز اینیستا، بوسکتس و پیکه حضور دارند. معتقدم قلب بارسلونا را بازیکنان کاتالان این تیم تشکیل می دهند؛ بازیکنانی که از پایه به درستی تعلیم داده شده اند. همچنین آرامش در کادر مدیریت بارسونا نیز فاکتور مثبتی محسوب می شود. 

سوارز را از زمان حضورش در آژاکس می شناسم. او آنجا موفق بود و سپس به لیورپول رفت و به درخشیدن ادامه داد. سوارز شروعی بد در بارسلونا داشت اما حالا شایستگی هایش را اثبات کرده است. نیمار هم  بازیکن جوان و ستاره آینده فوتبال دنیاست. او بسیار سریع است و روزی الگوی همه خواهد شد. نیمار همه آنچه که یک مهاجم بزرگ بدان نیاز دارد را در خود می بیند. 

مسی هم مسی است. در مورد او هزاران مطلب می توان نوشت. او با اختلاف زیاد بهترین بازیکن دنیاست. البته مسی برای درخشش نیاز دارد تا هم تیمی هایش نیز به خوبی وی بازی کنند، به او کمک کرده و به خوبی او را تغذیه کنند. البته مسی خود به تنهایی نیز قادر به انجام کارهای عجیب و غریبی در زمین مسابقه است."

نتیجه ال کلاسیکو:" معتقدم بارسا شانس اول برد است. این رئال مادرید را در سطح کیفی بارسلونا ندیده ام. رئال آن قدرت لازم برای شکست دادن بارسلونا را ندارد. فاصله دو تیم در لالیگا نیز زیاد است."

خاطره از ال کلاسیکو:" هیچ دیداری بزرگتر از جدال بارسلونا و رئال نیست و من خاطرات فراوانی از آن دارم. انتخاب من؟ اولین ال کلاسیکویی که به میدان رفتم و 3-1 رئال را شکست دادیم. در آن بازی من دو پنالتی زدم. این بهترین خاطره من از ال کلاسیکوهاست. در مجموع سه پنالتی به رئال زدم."


تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:6 PM | نویسنده : کیانا |

 

ژرمی متیو، مدافع فرانسوی بارسلونا که در بازی فرانسه و روسیه دچار پارگی مینسک شده بود، امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.


 

به گزارش "ورزش سه"، متیو در دیدار دو شب پیش تیم ملی کشورش مقابل روسیه تنها پس از 8 دقیقه ورود به زمین، دچار مصدومیت شد. آزمایشات روی زانوی پای راست متیو نشان داد که مصدومیت این بازیکن جدی است و او باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. 


 


جراحی متیو امروز موفقیت آمیز بود؛ بطوریکه او با انتشار عکسی از خود در فیسبوک خبر داد که تا 4 هفته دیگر به میادین بازخواهد گشت. با وجود خوشبینی متیو، تیم پزشکی بارسلونا امیدواری چندانی برای بازگشت این بازیکن در دو ماه آتی ندارد. متیو که ال کلاسیکو را از دست داده، در خوشبینانه ترین حالت می تواند خود را به یورو 2016 برساند.

 

 



تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395 | 2:5 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا و آرسنال دوئلی جالب برای جذب بازیکن 20 ساله شالکه در تابستان پیش رو خواهند داشت.


 

به گزارش "ورزش سه"، لروی سانه، بازیکن با استعداد و 20 ساله شالکه، مورد توجه بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپا قرار گرفته است. بارسلونا و لیورپول از علاقه مندان برای جذب این بازیکن بودند اما به نظر می رسد یک باشگاه بزرگ دیگر نیز به این جمع اضافه شده باشد.

موندودپورتیوو امروز در گزارشی بیان کرد که آرسنال نیز قصد دارد برای جذب سانه در تابستان اقدام کند. موندو پیش از این نیز گزارش کرده بود که دو تن از مدیران بارسلونا جمعه هفته گذشته بازی شالکه مقابل ماینتس را از نزدیک دیده اند تا عملکرد سانه را زیر نظر داشته باشند.

سانه در فصل جاری عملکرد درخشانی در شالکه داشته و بسیاری از کارشناسان او را استعداد بزرگی برای فوتبال آلمان می دانند.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 7:50 PM | نویسنده : کیانا |

 

یوهان کرویف،‌اسطوره باشگاه بارسلونا،‌انتقادات از پنالتی مسی که به صورت پاس برای سوارز ارسال شد را بی پایه و اساس دانست.


 

به گزارش "ورزش سه"، مسی در چند روز اخیر به خاطر پنالتی که به صورت پاس برای سوارز ارسال کرد مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری این حرکت را تحقیرآمیز دانسته اند. با این حال،‌کرویف عنوان کرد که مسی سعی داشت تماشاگران را با این کار سرگرم کند.
او گفت:"فوتبال برای سرگرمی است و مسی همه را سرگرم می‌کند. از پنالتی که زد خیلی خوشم آمد. من چنین ایده هایی را با بازیکنانی که جرات انجامش را دارند به اشتراک می‌گذارم. نباید اشتباه گرفته شود، او قصد تحقیر حریف را نداشت بلکه برای سرگرمی این کار را کرد."


تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 7:12 PM | نویسنده : کیانا |

 

دو تیم اسپورتینگ خیخون و بارسلونا،‌امشب در ورزشگاه مونیسیپال ال مولینون شهر خیخون به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


 

به گزارش "ورزش سه"،‌ بارسا در بازی عقب افتاده خود این فرصت را دارد که فاصله را با حریفان بیشتر کند.

خیخون

خیخون با کسب 23 امتیاز از 23 بازی در رده ی شانزدهم جدول لالیگا قرار گرفته است. آنها در 5 بازی اخیرشان،‌2 پیروزی،‌2 تساوی و 1 شکست سکب کرده اند و حالا یکی از سخت ترین دیدارهای فصلشان را مقابل بارسا برگزار خواهند کرد. خیخون در 5 تقابل اخیرش مقابل بارسا،‌4 شکست و 1 تساوی به ثبت رسانده ولی در بیشتر بازی‌ها،اجازه زدن بیش از یک گل به بارسا را نداده است. با این حال، 15 بازی است که موفق به شکست دادن بارسا نشده اند و بعید است که در بازی امروز نیز موفق به این کار شوند.

بارسلونا

شاگردان لوئیس انریکه مارتینز،‌بدون برگزاری بازی عقب افتاده خود نیز با 3 امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو در صدر جدول قرار دارند. آنها در 5 بازی اخیر خود،‌4 پیروزی و 1 تساوی کسب کرده اند و در فرم بسیار خوبی قرار دارند. بارسا فصلی رویایی را پشت سر می‌گذارد و با کسب پیروزی در بازی امروز،‌اختلاف امتیاز خود با تیم دوم را به 7 امتیاز می‌رساند و فاصله خوبی با رقبا ایجاد می‌کند. مسی امشب می‌تواند سیصدمین گل خود در لالیگا را به ثمر برساند،‌فرصتی که در بازی قبل با پاس دادن پنالتی به سوارز آن را سوزاند.

ترکیب احتمالی:


 

 



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 6:59 PM | نویسنده : کیانا |

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا، امیدوار است روند شکست ناپذیری بارسا برای 100 بازی دیگر ادامه ‏پیدا کند.‏


 

به گزارش "ورزش سه"، بارسا این هفته در لالیگا موفق شد با نتیجه 6-1 سلتاویگو را از پیش رو بردارد ‏و رکورد شکست ناپذیری اش را به 30 دیدار برساند. هرچند انریکه امیدوار است این روند ادامه داشته ‏باشد اما اعلام کرد اگر قرار باشد تیمش در دیداری شکست بخورد، دیدار چهارشنبه شب مقابل اسپورتینگ ‏خیخون، تیم زادگاهش، باشد.‏
او به خبرنگاران گفت:" البته اینجا معنای زیادی برای من دارد. اینجا خانه من است اما کار من همین ‏است. من سال هاست که عضو این باشگاه هستم. وقتی بچه بودم، به ورزشگاه خیخون می آمدیم و پرچم ‏تکان می دادیم. تا وقتی بمیرم، هوادار خیخون خواهم ماند.‏
اگر قرار باشد روند 30 دیدار بدون شکست بارسا پایان پیدا کند، ترجیح می دهم در مولینون باشد. هرچند ‏دلم نمی خواهد این اتفاق رخ دهد. امیدوارم برای 100 بازی دیگر ادامه پیدا کند.‏
این دیداری است که به خاطر جام باشگاه های جهان عقب افتاد و اکنون این شانس را داریم که با پیروزی ‏در آن، چند امتیاز از رقیبان پیش بیفتیم. این برای ما خیلی مهم است. ما مقابل یک تیم خیلی قوی بازی ‏خواهیم کرد که در دفاع هم خوب کار می کند.‏
آنها یکی از سرسخت ترین تیم های لالیگا هستند و مولینون جو فوق العاده ای دارد؛ بنابراین باید این ‏شرایط کنار بیاییم و سعی کنیم به آنها ضربه بزنیم."‏

 

 



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 6:57 PM | نویسنده : کیانا |

 

پنالتی متفاوت لیونل مسی و همکاری او با لوئیس سوارز، به شدت مورد استقبال هواداران بارسلونا قرار گرفته است.


 

به گزارش "ورزش سه"، گروهی از هواداران بارسلونا در فضای مجازی کمپینی را راه اندازی کرده اند و در آن از لیونل مسی، فوق ستاره خود درخواست کرده اند تا پنالتی مشابه آنچه در دیدار مقابل سلتاویگو با کمک لوئیس سوارز به ثمر رساند، این بار با خاویر ماسکرانو تکرار کند.

این گروه از هواداران بارسلونا قصد دارند تا با پایه ریزی این حرکت، باعث به ثمر رسیدن اولین گل ماسکرانو در لباس بارسلونا شوند. مدافع - هافبک آرژانتینی بارسلونا از زمان پیوستن به این تیم در سال 2010، 264 بازی برای بارسلونا انجام داده اما هنوز موفق به زدن گل برای این تیم نشده است.

هواداران بارسلونا معتقد هستند تکرار پنالتی جالب مسی مقابل سلتاویگو، این بار با همکاری ماسکرانو می تواند فرصت مناسبی برای گلزنی این بازیکن ایجاد کند. لیونل مسی در حالی پنالتی خود مقابل سلتاویگو را به شکلی عجیب تقدیم سوارز کرد، که می توانست با زدن آن ضربه سیصدمین گل خود را در لالیگا به ثمر برساند.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 6:54 PM | نویسنده : کیانا |

 

سخنگوی باشگاه بارسلونا تاکید کرد که این باشگاه هیچ تمایلی برای برگزاری فینال جام حذفی در نوکمپ ندارد.


 

به گزارش "ورزش سه"، جنجال ها همچنان پیرامون محل برگزاری رقابت فینال جام حذفی اسپانیا بین بارسلونا و سویا وجود دارد. در جدید ترین اظهار نظر، جوزپ ویوس، سخنگوی باشگاه بارسلونا، عنوان کرد که این باشگاه هیچ تمایلی به برگزاری این رقابت در ورزشگاه خودی ندارد.

ویوس پیرامون این مساله گفت:" ما ورزشگاه خانگی خود را به عنوان کاندیدای برگزاری فینال جام حذفی معرفی و تایید نمی کنیم. بارسلونا هنوز تاوان اتفاقاتی را می پردازد که در فینال سال گذشته در نوکمپ اتفاق افتاده و طبیعی است که ما این مسائل را برای برگزاری یک فینال دیگر در ورزشگاه خود در نظر داشته باشیم. بارسلونا تاکید می کند که الزامات مورد نیاز برای هر دو تیم باید در محل برگزاری فینال جام حذفی فراهم باشد. 
الزاماتی طبیعی برای برگزاری یک فینال بزرگ لازم است و ما قصد نداریم برای برگزاری این دیدار در استادیومی خاص تاکید داشته باشیم. شرایط برای هر دو تیم باید مهیا باشد چرا که هر دو تیم هدفشان ارائه یک فوتبال خوب است. قانون می گوید که هر دو باشگاه می توانند کاندیداهای خود را برای برگزاری فینال معرفی کنند و ما به هیچ باشگاهی نمی گوییم که باید یک ورزشگاه خاص را معرفی کنند."

جنجال ها در حالی همچنان ادامه دارد که یک کنسرت در روز برگزاری فینال جام حذفی در سانتیاگو برنابئو برنامه ریزی شده است و عملا این ورزشگاه توانایی برگزاری این دیدار را ندارد.

 




تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 6:48 PM | نویسنده : کیانا |

 

رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا معتقد است که پنالتی لیونل مسی هیچ بی احترامی برای حریف در پی نداشته است.


 

به گزارش "ورزش سه"، بحث ها همچنان پیرامون پنالتی زیبا اما جنجالی لیونل مسی در جریان است. خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا(لالیگا)، از آن دسته افرادی است که لیونل مسی را به علت زدن این ضربه پنالتی، محکوم نمی کند و معتقد است هیچ بی احترامی پشت این ضربه وجود ندارد.

تباس پیرامون این مسئله گفت:" در پنالتی مسی هیچ بی احترامی را ندیدم و از نظر من ایرادی نداشت. انجام کارهایی متفاوت و خلاقانه به معنای بی احترامی نیست."

تباس در ادامه پیرامون دیگر موضوع جنجالی این روزهای فوتبال اسپانیا، یعنی برگزاری احتمالی فینال جام حذفی در سانتیاگو برنابئو صحبت کرد:" همان طور که پیش از این نیز گفتم علاقه مند هستم تا فینال کوپا دل ری در برنابئو برگزار شود."

لازم به ذکر است که در روز برگزاری رقابت های فینال جام حذفی اسپانیا، برگزاری یک کنسرت نیز در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پیش بینی شده است که عملا برگزاری فینال جام حذفی را در این ورزشگاه غیر ممکن می کند.


تاريخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | 6:45 PM | نویسنده : کیانا |

 

بارسلونا امشب از دور برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری به مصاف والنسیا خواهد رفت در حالیکه بازی رفت را با پیروزی 7-0 پشت سر گذاشته است.


 

به گزارش "ورزش سه"، انریکه البته برای بازی امشب ترجیح داده از ترکیب بازیکنان ذخیره و جوان خود استفاده کند و این نشان می دهد که او تا چه اندازه از صعود تیمش به فینال اطمینان دارد. اگر این اتفاق رخ بدهد که احتمالش تقریبا 100 درصد است، بارسا برای ششمین بار در 8 سال اخیر در فینال کوپا دل ری حاضر خواهد بود که در نوع خود یک رکورد است. بارسا در 10 سال اخیر همچنین 9 بار در نیمه نهایی این تورنمنت حاضر بوده و سه بار قهرمانی را نیز به دست آورده است.  

همچنین بارسلونا اگر امشب برابر والنسیا شکست نخورد، به رکورد 29 بازی بدون شکست متوالی دست خواهد یافت و رکورد بارسلونای پپ گوارادیولا در فصل 2010-2011 را خواهد شکست.


تاريخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | 4:36 PM | نویسنده : کیانا |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 111 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.